![Bistro Patio, un concept pentru o comunitate](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC9278-1024x464.jpg)
Bistro Patio, un concept pentru o comunitate
![Bistro Patio, un concept pentru o comunitate](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC9278-1024x464.jpg)
Bistro Patio este un business concretizat în urma unei discuţii amicale între doi prieteni, cunoscuţi de altfel în industria ospitalităţii, Andrei Popa – antreprenor&somelier și Michael Passarelli – chef. Conceptul localului, care îmbină armonios trei elemente distincte – restaurant, cafenea şi brutarie – emană atmosfera de vacanță a unui bistro clasic de pe Riviera Franceză, un mic restaurant casual unde se amestecă ingredientele fine cu simplitatea și căldura rețetelor atemporale, un loc ce oferă o experiență rafinată și relaxată în același timp.
Termenul Patio este explicat în DEX ca fiind o curte interioară pavată, înconjurată de arcade, specifică palatelor spaniole, este locul unde familiile și prietenii se adună pentru a petrece timp împreună și a savura masa. Explicaţia reprezintă tot atâtea motive pentru care antreprenorii şi-au dorit acest cuvânt ca denumire a businessului, iar faptul că el există în vocabularul altor limbi, precum italiană, franceză, germană sau engleză, ceea ce îl face ușor de înțeles și de asimilat, atât de către români, cât și de către expați, nu este decât un motiv în plus pentru alegerea acestui nume.
„Credem că acest nume reflectă perfect ceea ce ne dorim să oferim la Patio: un spațiu unde te poți deconecta, bucurându-te de o atmosferă relaxantă, preparate delicioase, cafea de specialitate și un pahar de vin bun„, precizează Andrei Popa, co-proprietar, Bistro Patio.
![](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC9340-482x724.jpg)
Conceptul potrivit, la locul potrivit
Bistro Patio este situat la parterul clădirii One Herăstrău Towers, un spațiu ideal pentru găzduirea tuturor elementelor conceptului, cafeneaua şi brutăria cu vânzare fiind ușor separate de zona restaurantului.
Amplasarea localului a fost bine gândită, fiind luat în considerare criteriul clădirilor din proximitate. Au fost vizate atât birouri, cât şi locuinţe, primele fiind furnizoare de clienţi pentru mic dejun şi prânz, în timp ce zona de locuinţe poate aduce în local oaspeţii pentru cină. Apoi, s-a dorit un spaţiu cu expunere stradală şi cu posibilitatea de a oferi locuri de parcare şi, de asemenea, foarte importantă a fost opţiunea pentru bloc nou, astfel încât spaţiul să prezinte siguranţă în ceea ce priveşte infrastructura utilităţilor sau puterea instalată. Nu în cele din urmă, s-a dorit o arhitectură modernă a clădirii, cu fațadă din sticlă, vitrine generoase și o terasă de dimensiuni mari, dar care să ofere intimitate în acelaşi timp.
Odată identificat locul potrivit, lucrările de amenajare s-au întins pe o durată de aproape cinci luni, timp în care conceptul iniţial s-a transformat în ceva mult mai complex, în special din dorinţa de a întâmpina oaspeţii cu cât mai multe facilități. Unele soluţii tehnice au fost astfel modificate în timpul lucrărilor de amenajare, obţinându-se un spațiu în care clienții se pot bucura de o cafea de calitate, preparate rafinate și, în același timp, pot pleca acasă cu o pâine proaspăt coaptă la brutăria artizanală proprie.
„Ideea iniţială de a avea un mic restaurant care să ofere o experienţă rafinată a fost dezvoltată în ceea ce avem acum – un loc în care se îmbină frumos zona de pâine, cafea şi bistroul propriu zis. Aceşti trei piloni ce compun Patio au la bază dorinţa de a oferi o experienţă completă pentru cele două profile de clienţi din împrejurimi: clienții corporate, care dimineaţa îşi beau cafeaua înainte de a ajunge la birou, completând uneori şi cu un mic dejun, iar în drum spre casă se opresc pentru a cumpăra o pâine şi clienții care locuiesc în apropiere și se bucura de o pâine artizanală şi un loc elegant unde să-şi servească cina”, explică Andrei Popa.
Spaţiul are o suprafaţă totală de 174 de metri pătraţi şi este împărţit în trei zone – bucătăria, sala de mese şi zona de vânzare pâine şi cafea. La interior, locul poate acomoda 32 de oaspeţi, iar terasa, cu o suprafață totală de 100 de metri pătrați, încă 46. Din punct de vedere al amenajării, designul a fost conceput și implementat de Urban Caves. Mobilierul este semnat Patricia Urquiola pentru Moroso, unul dintre cei mai renumiți designieri și producători de mobilă. Terasa a fost gândită în așa fel încât să transpună din atmosfera tersaselor franceze cu inspirații africane.
![](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC0213-Edit-482x724.jpg)
Atenţia la detalii este evidențiată și prin atmosfera creată de muzica ambientală a postului de radio dedicat locaţiei, Radio Patio. Fiecare melodie din selecția atent curatoriată ce însumează 3000 de piese, realizată împreună cu un producător muzical, respectă un ritm și un stil care contribuie la rafinamentul și relaxarea caracteristică bistroului. Muzica evoluează pe parcursul zilei, adaptându-se subtil la starea de spirit a clienților și la energia momentului, completând perfect experiența Patio. Clienții pot asculta muzica Patio din locație sau de acasă, accesând link-ul postului de radio existent pe site-ul dedicat.
Oamenii, locomotiva lucrului bine făcut
Cel mai important element din conceptul Patio este echipa, cei 20 de oameni care îşi pun zilnic la încercare abilităţile, experienţa şi îndemânarea pentru ca lucrurile să meargă bine. În bucătăria bistroului, coechipierii formează un grup bine sudat, care lucrează împreună cu chef Michael Passarelli, în formula actuală, de ani buni.
Un alt coechipier indispensabil este Gabriel Patrichi, un nume recunoscut ca fiind unul dintre cei mai buni brutari din România, cel care stă în spatele brutăriei Patio, fiind astfel unul dintre pilonii care compun conceptul businessului. „Din momentul în care ne-am cunoscut, am înţeles că putem avea proiecte în comun, iar brutăria Patio este rezultatul a ceea ce ţin eu să cred că este echilibru perfect între pasiune şi experienţa”, spune Andrei Popa.
De asemenea, pentru că şi cafeaua este unul dintre elementele de bază la Patio, aceeaşi importanță o au şi oamenii din spatele barului. Aceștia sunt barista cu experienţă, care au fost traineri la rândul lor, formând echipe de barista în diverse locaţii din Bucureşti.
Pe segmentul cocktailuri, echipa s-a completat cu Andrei Lung, un barman român, unicul premiat al unei ţări din Europa de Est la Diageo World Class.
„Pentru mine, este esențial ca fiecare membru al echipei Patio să se simtă parte dintr-un întreg, să simtă că are un rol important și o contribuție valoroasă la succesul nostru comun. Cred cu tărie că apartenența autentică vine din responsabilizare și implicare. De aceea, încurajez inițiativa, ofer sprijin pentru dezvoltare. Patio nu este doar un loc de muncă – este o comunitate bazată pe respect, colaborare și pasiune pentru excelență”, precizează Andrei Popa.
![](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC9541-482x724.jpg)
Diversitate în gust, constanță în calitate
Meniul Patio este inspirat din bucătăria franceză şi italiană, cu o atenție deosebită asupra calităţii ingredientelor folosite. Trufe negre româneşti, caviar Heritage Prestige din Belgia, stridii Gillardeau no. 2, cafea de origini sunt doar câteva dintre acestea.
„În urma unor testări succesive de cafea la diverse prăjitorii din Bucureşti, am ales să preparăm două blenduri de cafea, unul mai fructat şi cu o aciditate mai mare (Etiopia cu Costa Rica) şi un blend care oferă note de ciocolată, nuci şi este mai cremoasă (Brazilia cu Guatemala). Cafeaua poate fi servită în locaţie, to go sau acasă, având în vedere că o avem şi la vânzare, la punga de 250 g„, spune Andrei Popa.
Pâinea este produsul Patio pe care antreprenorii se concentrează foarte mult, comercializând în prezent 12 sortimente de pâine, însă lista va fi extinsă treptat până la 40 de varietăți, în funcție de cerințele clienților. Acestea vor fi puse la vânzare prin rotaţie, în prezent varietăţi precum Tordu, Bagheta Ceraine, Campagrain neagră cu seminţe şi, bineînţeles, pâinea Patio, specialitatea casei, sunt livrate în fiecare dimineaţă din brutăria dezvoltată de antreprenori la Corbeanca, unde o echipă dedicată produce zilnic pâine proaspătă.
Alături de pâine, în micul magazin stau la vânzare şi unele dintre cele mai bune ingrediente folosite în restaurant: paste, orez, piure de fructe, muştar cu seminţe, ulei de măsline etc.
„Ne-am propus să aducem în atenția oaspeților un meniu sezonier, cu ingrediente proaspete. La finalul sezonului de iarnă, vom actualiza meniul, integrând preparate adaptate sezonului următor. Această schimbare continuă ne permite să analizăm preferințele clienților și să păstrăm doar preparatele care au avut cel mai mare succes. Un meniu dinamic nu doar că surprinde și încântă clienții fideli cu experiențe noi de fiecare dată, dar reflectă și angajamentul nostru de a oferi preparate în armonie cu sezonalitatea ingredientelor”, explică Michael Passarelli, co-proprietarul Bistro Patio.
Concluzionând, dincolo de conceptul deosebit, care îmbină armonios elemente de retail cu cele de ospitalitate, trei lucruri sunt evidente la Bistro Patio:
Ospitalitatea impecabilă. Fiecare oaspete trebuie să se simtă binevenit, apreciat şi răsfăţat, de la momentul în care păşeşte în bistro, până la plecare. Staff-ul localului este atent, fără a fi invaziv, anticipează nevoile clienţilor şi crează o atmosferă caldă, primitoare, dar elegantă.
Calitatea ireproşabilă a produselor. Ingrediente premium, furnizori atent selectaţi şi preparate gândite cu pasiune şi precizie. Niciun compromis în ceea ce priveşte standardele culinare, de la prospeţimea pâinii până la lista de vinuri și fiecare preparat ieşit din bucătărie.
Atenţia obsesivă la detalii. De la decorul mesei şi muzica ambientală, până la plating-ul fiecărui preparat şi modul în care este prezentat meniul, fiecare detaliu este gândit pentru a contribui la o experienţă memorabilă şi pentru a reflecta un brand care promite.
![](https://www.horeca.ro/wp-content/uploads/2025/01/DSC9202-1024x682.jpg)