Halewood Wines: Circa 40% din cifra de afaceri înseamnă HoReCa

Halewood Wines: Circa 40% din cifra de afaceri înseamnă HoReCa
person Horeca
access_time_filled

Circa 40% din cifra de afaceri din România a companiei Halewood îl reprezintă segmentul HoReCa, ne-a declarat Marius Bratu, Business Development Manager HoReCa – Halewood Wines, cu ocazia lansării în România a vinurilor renumitului producător italian, Tedeski Wines, vinuri dedicate segmentului HoReCa. Cu o istorie de 4 secole în crearea de vinuri, este pentru prima oară când vinurile celebrei familii Tedeschi ajung în România, prin intermediul Halewood Wines.

Referitor la procesul de intrare în HoreCa, Marius Bratu spune că Halewood Wines are deja o serie de parteneri serioși în acest segment, care, atunci când sunt aduse vinuri noi în portofoliu, sunt deschiși să le promoveze în meniurile restaurantelor. „Avem în toată țara 9 oameni care se ocupă de segmentul HoReCa, din care 4 sunt în București. În total avem peste 800 de clienți HoReCa din segmentele medium și high. Noi nu ne adresăm către segmentul low, nu avem vinuri pentru acest segment, iar foarte multe restaurante sunt pe acest segment, în special în țară, și atunci se împuținează locațiile în care suntem prezenți”, ne-a declarat acesta. 

Întrebat care sunt principalele provocări pe care le întâmpină în acest segment, Marius Bratu ne-a declarat că „Ar fi multe de povestit. În linii mari, din punctul nostru de vedere încercăm să creăm un portofoliu cât mai complet pentru ca atunci când mergem la un restaurant să avem cu ce vinuri să ne prezentăm. Mai departe sigur că, de cealaltă parte, din partea horecarului, avem nevoie de un specialist, fie că se numește somelier, proprietar sau manager, avem nevoie de un profesionist care să aleagă vinurile așa cum trebuie și să le asocieze cu restaurantul respectiv. Noi încercăm să oferim și aceste servicii, avem somelieri, în fiecare lună avem câte un training legat de asocierea preparatelor cu vinurile, dar încă mai trebuie să lucrăm de cealaltă parte după părerea mea, în sensul că și proprietarii de restaurante să fie deschiși la noi provocări”.

consumvinurirestaurante

Referitor la stimularea consumului de vin din restaurante, Marius Bratu susține că acesta este stâns legat de consumul din restaurante în general și de situația economică. „Consumul de vin se poate stimula atunci când avem consumatori. După cum știți și dumneavoastră în ultima perioadă sunt probleme din punctul acesta de vedere, nu avem o clasă de mijloc foarte bine închegată care să își permită să meargă în restaurante și atunci când merg în restaurante vor încerca tot timpul să ia vinurile pe care le știu din retail sau care sunt la un preț cât mai accesibil. Din punctul ăsta de vedere este foarte complicat și atunci fiecare producător încearcă să se adapteze și să caute soluții. Încercăm să stimulăm consumul prin diverse metode, încercăm să facem aceste proiecte personalizate cum este și aici la Nonna Mia, în sensul că noi suntem, încă de când s-a deschis acest restaurant, partenerul lor pe partea de vinuri și orice fel de problemă legată de vinuri este lăsată în grija noastră, începând de la toate cele necesare servirii, păstrării vinului, trainingurile cu personalul ș.a. Așa, la nivel global, e foarte complicat să stimulezi consumul în restaurante, pentru că nu găsești consumatorii care să își permită să cumpere vinuri”.

Deși s-a discutat mult în mediile de specialitate despre prețurile mari la vinuri din HoReCa și de adaosurile mari ale proprietarilor de restaurante, Marius Bratu susține că prețurile din Horeca se justifică de multe ori. „Prețul din restaurant nu include doar vinul, include și celelalte servicii, păstrare, atmosferă ș.a. Și atunci de foarte multe ori eu zic că se justifică adaosurile, plus că din păcate totul este legat, chiriile sunt încă foarte mari, iar statul nu încurajează aceste afaceri și atunci, ca să reziste, operatorii din HoReCa sunt nevoiți să aibe aceste prețuri”.

Vânzarea vinului la pahar în restaurante poate fi o soluție pentru stimularea consumului, însă aceasta trebuie făcută cu grijă, crede Marius Bratu. „Din punctul de vedere al unui producător, da ne place să se vândă vinurile la pahar, însă acest lucru trebuie făcut cu multă grijă. Sunt mai multe soluții care se pot folosi pentru vidarea sticlelor deschise, dar una care să spunem că o să păstreze vinul în aceleași condiții 2-3 săpămâni nu există. Și atunci trebuie făcută o selecție în funcție de specificul restaurantului și să vinzi doar anumite vinuri la pahar. Dar, una peste alta, sigur că vânzarea la pahar încurajează consumul și în țări cu tradiție această metodă se folosește foarte mult”.

Referitor la tendințele de consum în HoReCa, Marius Bratu prevede o revenire la vinurile demiseci și demidulci. „Dacă mă întrebați personal eu observ că se revine la vinurile demiseci, demidulci poate, chiar dacă foarte mulți spun că un consumator care are o cultură a vinului va consuma vinuri seci, eu spun – și simțim din ce în ce mai mult treaba aceasta – că se vor consuma din ce în ce mai mult și vinurile demiseci sau poate demidulci. Sigur, din punct de vedere al culorii, în funcție de sezon, vara sunt preferate vinurile albe și roze-urile, a crescut foarte mult roze-ul în restaurante!, iar în sezonul rece sunt preferate vinurile roșii„.

În ceea ce privește magazinele proprii, Marius Bratu ne-a declarat că în prezent există 15 magazine, iar obiectivul este ca până la sfârșitul anului numărul acestora să crească la 20. Referitor la orașele vizate acesta ne-a declarat că „Încă tatonăm, dar ne lipsește un magazin în Cluj, în Timișoara, la Iași iarăși ne-am dori să avem, oricum în orașe dezvoltate din punct de vedere economic”.

Soluția magazinelor proprii a prins în rândul producătorilor de vin, deși a fost criticată de unii jucători din industria vinului. Marius Bratu susține că producătorii nu fac altceva decât să se adapteze pieței. „Totul se adaptează la ce se întâmplă în momentul ăsta în piață. Și în momentul ăsta problema cea mai mare este că nu sunt consumatori în restaurante, sunt oameni care și-ar dori să bea un vin mai bun, dar preferă să-l consume acasă, să invite câțiva prieteni, și atunci noi trebuie să venim și către acești consumatori. Nu ne dorim să punem toate vinurile pe rafturile de la hypermarketuri și atunci am găsit această soluție, ca acei consumatori care totuși vor să bea un vin bun, dar nu se duc în restaurant pentru că nu-și pot permite să consume și mâncare și vin, să poată să facă acest lucru. Mulți consumatori preferă această variantă a magazinelor specializate”, susține Marius Bratu.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302