Restaurantele în secolul vitezei

Restaurantele în secolul vitezei
person Horeca
access_time_filled

tehnologierestauranteRestaurantele (și industria mâncării, în general) încep să fie din ce în ce mai prezente în spațiul virtual. De la aplicații mobile care integrează programe de loialitate până la meniuri digitale și plata online, direct de pe dispozitive, tehnologia disponibilă astăzi vine să susțină și să întărească eforturile de marketing ale operatorilor din industria alimentară și cea a ospitalității.

Și nu e de mirare că se întâmplă acest lucru; internetul este un mediu aflat în continuă schimbare și în permanentă dezvoltare ce are potențialul de a le oferi utilizatorilor produse și servicii personalizate, în funcție de propriile obiceiuri de consum.

însă o prezență online puternică trebuie să fie dublată de o prezență offline la fel de solidă, iar promovarea pe internet are rezultate miraculoase doar dacă este susținută de eforturi reale și măsurabile în locație. Adică un website minunat e inutil dacă mâncarea pe care o servești nu e bună, ori dacă personalul tău lasă de dorit.

De ce e internetul atât de important pentru afacerea ta?

România este una dintre cele mai conectate țări din lume. Zilnic, doi români din trei, folosesc căsuța electronică sau motoarele de căutare pentru a obține diverse informații. Dintre aceștia, jumătate sunt deschiși la ideea de a vizualiza un meniu sau de a plasa o comandă folosindu-și telefonul și o treime apreciază posibilitatea de a plăti consumația folosind un dispozitiv mobil.

Statisticile acestea evidențiază fără îndoială faptul că publicul se schimbă și că interesele sale încep să migreze și să se modifice în mod exponențial, o dată cu dezvoltarea internetului. Acest fapt deschide posibilități noi de promovare pentru afacerile care activează în industria mâncării și pune bazele unui nou tip de comunicare între restaurant și clienți. însă pe internet nu funcționează principiul că “orice publicitate e bună, chiar dacă e negativă”. Ai grijă să oferi o calitate superioară a serviciilor și nu lăsa, pe cât posibil, clienții să plece nemulțumiți din restaurantul tău. Recenziile au aceeași valoare ca recomandările personale în ochii clienților, iar o recenzie negativă pe un site important sau pe website-ul propriu, poate să invalideze toată munca depusă pentru promovarea online.

Importanța unui website eficient

O prezență online de succes înseamnă nu doar o comunitate de oameni angajați în discuții și dispuși să partajeze informații, ci, mai degrabă, se referă la totalul activităților de promovare care se desfășoară pe internet și care au ca rezultat formarea unei asemenea comunități puternice. Iar primul pas de făcut atunci când o afacere plănuiește să pătrundă în mediul virtual este crearea unui site web. Acesta are, în online, aceeași importanță pe care o are restaurantul fizic în mediul offline.

Un website este cartea de vizită a afacerii și este locul în care clienții se opresc pentru a obține informații relevante despre locația în care merg și despre mâncarea pe care urmează să o mănânce. înainte de a introduce orice tip de marketing online în strategia de afaceri a unui restaurant, este esențial ca website-ul de prezentare să fie complet funcțional, să conțină informații utile și să fie ușor de folosit pentru potențialii clienți.

tehnologierestaurante2

Atunci când un vizitator navighează pe site-ul unui restaurant, acesta se află, de obicei, în două situații: fie vrea să facă o rezervare pentru un moment ulterior, fie îi este foame și caută un loc în care să mănânce. în ambele cazuri, site-ul, trebuie să ofere repede și eficient câteva informații foarte importante: despre ce tip de restaurant este vorba, ce fel de mâncare servește și unde se află. Pentru asta, website-ul trebuie să facă ușor de accesat următoarele informații: paginile care descriu meniul sau ofertele speciale existente în restaurant, orarul de lucru, adresa de contact și imagini cu cel puțin un fel de mâncare preparat în locație.

Cel mai simplu mod de a face un audit ad-hoc al website-ului restaurantului tău este să încerci să navighezi gândind ca un client înfometat. Verifică dacă pagina de întâmpinare oferă toate informațiile de care ai nevoie sau dacă trebuie să le “vânezi” și să dai click-uri peste click-uri până să găsești ce te interesează. De aici începe munca adevărată.

O alternativă acceptabilă la un site web propriu este înscrierea locației în portaluri dedicate. Unele dintre acestea, cum este portalul localuri-bucuresti.ro, furnizează micro-site-uri pentru fiecare locație înscrisă, cu informații complete și usor de actualizat și consultanță gratuită în privința conținutului și esteticii paginii dedicate.

Mobilizează-te și treci la “fără fir”

Poate fi frustrant uneori să ai clienți absorbiți în totalitate de telefonul mobil; aceștia intră în restaurant, se așează și adesea uită să răsfoiască meniul. Folosește asta în avantajul tău! Oferă oaspeților tăi acces gratuit la internet și pune-le la dispoziție unelte care să le distragă atenția în timpul cât așteaptă mâncarea și care să facă procesul de comandă/plată mai simplu. Investește într-o aplicație personalizată și nu te feri de jocuri simple cu premii pe loc sau de programe de fidelizare care să le ofere clienților mai vechi ceva în plus. De asemenea, asigură-te că website-ul tău este ușor de accesat de pe dispozitivele mobile și că informațiile esențiale amintite mai sus sunt ușor de accesat.

Comenzile online sunt foarte populare în marketingul online, pentru că aduc beneficii nu doar clienților care își comandă mâncarea, ci și pentru restaurantele care astfel își creează baze de date de clienți, cu feedback în timp real și posibilități multiple de comunicare. Până recent, funcția de comandă online, era utilizată doar pentru livrări, însă comanda online în locație devine un trend din ce în ce mai popular în țările vestice.

în timp ce ospătarul este supus erorii, aplicațiile sunt infailibile. Clienții au, pentru prima dată, posibilitatea să ofere instructiuni speciale legate de prepararea mâncării, să își aleagă ingredientele pe care le vor regăsi în farfurie, să precizeze dacă doresc sosul separat sau dacă preferă friptura mai în sânge. Adaugă un cronometru care să măsoare timpul necesar de la plasarea comenzii până la servirea mesei și o activitate care să ocupe acest timp, și iată! – rețeta pentru clienții sătui și fericiți și pentru recenzii de cinci stele de fiecare dată!

Èšine pasul cu tehnologia

Tehnologia nu se oprește pe internet. Dezvoltarea industriei mâncării se leagă în mod direct de progresele tehnologice din ultimii ani. începând de la organisme modificate genetic până la carne de vită obținută în mod artificial și figurine din ciocolată printate 3D, mâncarea se schimbă și ne schimbă în fiecare zi. Gustul și mirosul mâncării servite au devenit la fel de importante precum experiența emoțională oferită clienților, iar “internetul lucrurilor” (eng. the internet of things – o rețea de obiecte îmbogățite cu dispozitive electronice, programe sau senzori care transferă informații între ele fără intervenție umană) face comunicarea între local și clienți (și între clienți) mai simplă ca niciodată.

într-un atare context, în care informația primează și reprezintă puterea, este ușor de intuit că doar afacerile care se adaptează și care își ajustează tehnicile de marketing pentru a îngloba și pentru a folosi progresul în avantajul lor vor avea clienți satisfăcuți și un viitor promițător.

Articol scris de Andra DUDULEA, Copywriter SEO Factory, în ediția 74 a revistei Horeca România

Sursă foto 1: blog.restaurantscanada.org

Sursă foto 2: www.steamfeed.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302