Studiu Hospitality Culture Institute: Piața de restaurante s-a dublat în ultimii doi ani
Piața de mâncare gătită a înregistrat o dublare în ultimii doi ani, ceea ce arată creșterea puterii de cumpărare a românilor și evoluția mediului de business din domeniul HoReCa, iar ca tendință constantă se remarcă dezvoltarea zonei de food delivery, arată un studiu realizat de Hospitality Culture Institute.
Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri și supermarket-uri) în cinci dintre cele mai mari orașe din țară (București, Timișoara, Iași, Cluj și Brașov) s-a ridicat în 2019 la 14,1 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o dublare față de nivelul din 2017, de 7,2 miliarde lei, relevă studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa.
“O piață HoReCa puternică reprezintă un indicator care arată că puterea de cumpărare a românilor este în creștere, și descrie, în același timp, dezvoltarea companiilor antreprenoriale din domeniu, alături de marii investitori străini, retaileri și lanturi de restaurante internaționale. Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a treia ediție, să fie un barometru pentru orice antreprenor ori manager din industria ospitalității care vrea să își fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice și a interpretărilor calitative”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului Hospitality Culture Institute, 73% din totalul achizițiilor realizate sunt cuprinse în intervalul 21-50 lei. Valoarea medie a bonului de achiziție, indiferent de tipul de locație, este 42,3 lei. Bonul mediu pentru mâncare în segmentul delivery este 37,8, lei.
Din totalul respondenților, aproximativ 83% au fost cel puțin o dată în ultimele șase luni în restaurante standard, cu mese (sitting), 59% au utilizat servicii de livrare și 59% au fost la fast-food.
Astfel, dintre respondenții care au utilizat serviciile de livrare pentru a comanda mâncare cel puțin o dată în ultimele șase luni au realizat comanda de acasă în cele mai multe situații, iar 31% de la locul de muncă. Mai mulți respondenți din orașele din țară – Timișoara, Iași, Cluj și Brașov – au comandat mâncare prin intermediul telefonului mobil – 49%, față de 37% dintre consumatorii din București.
Ediția a III-a a celui mai mare studiu național în zona de food a fost realizată la începutul anului 2020 în cinci dintre cele mai mari orașe din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași.
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.
Despre Hospitality Culture Institute
Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Conferinta Națională a Industriei Ospitalitatii, aflată la ediția a 4-a, Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research și Intimate roundtable conversations.