ANAT recomandă evitarea sintagmelor “cel mai mare/bun/sigur turoperator”
Consiliul Director al Patronatului Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) recomandă tuturor membrilor asociației să evite utilizarea sintagmelor de tipul „cel mai mare turoperator”, „cea mai mare agenție”, „cel/cea mai bun(ă)”, „cel/cea mai sigur(ă)”, „singurul turoperator”, „singura agenție”, „turoperatorul nr. 1″, „cea mai importantă” în cadrul activităților proprii de marketing și promovare, atât în relația cu partenerii interni și externi, cât și în relația cu clienții.
Decizia a fost luată în cadrul întrunirii Consiliului Director al asociației din data de 21 septembrie 2014.
Măsura vine în susținerea bunelor practici în domeniul publicității și promovării companiilor, și în vederea implementării unor reguli de bun simț în acest domeniu, reguli care se discută în acest moment și la nivelul Comisiei Europene.
„ANAT înțelege să promoveze modele de bune practici pentru industria de călătorii și, în acest spirit, am decis să recomandăm membrilor noștri să evite de acum încolo, în publicitatea proprie, sintagme care ar putea afecta imaginea altor membri”, declară Lucia Nora Morariu, președintele ANAT.
„Trebuie să fim conștienți că, pe o piață liberă, concurențială, există întotdeauna un ansamblu de actori care fac ca piața să funcționeze, actori care sunt, fiecare în felul său, competenți în ceea ce întreprind și care trebuie să se respecte între ei chiar dacă se află în relații de concurență. Este cazul ca membrii asociației să fie un exemplu pentru aplicarea unor metode de publicitate onestă, decentă, cu respect față de clienți și față de colegi, în spirit european”, a completat Lucia Nora Morariu.
Propunerea Consiliului Director a fost bine primită, agențiile membre ANAT putând fi un bun exemplu de fair play în industria turismului. Recomandarea este valabilă din momentul aprobării. ANAT numără peste 500 de membri din întreaga țară, în cea mai mare parte agenții de turism.
Prin informarea mass media și a publicului despre modelul de bune practici pe piața agențiilor de turism aprobat de Consiliul Director al asociației, ANAT marchează Ziua Mondială a Turismului, care se sărbătorește în fiecare an pe 27 septembrie.