Bulgaria are un nou brand turistic
Bulgaria a lansat pe 17 ianuarie a.c. un nou brand turistic, cu sloganul „Bulgaria ” A Discovery to Share”, care va fi folosit oficial, începând cu luna septembrie 2013, în toate activitățile de marketing turistic ale Bulgariei. Noul brand prezintă Bulgaria ca o destinație turistică prietenoasă, fermecătoare și încă nedescoperită și a fost dezvoltat printr-un proiect în cadrul Programului Operațional de Dezvoltare Regională, în valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro).
(Lansarea noului brand turistic al Bulgariei de către Ivo Marinov, ministrul adjunct al Economiei, Energiei și Turismului din Bulgaria)
În afara brandului turistic național și a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, ca și o strategie de branding pentru regiunile țării. Totodată, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Trakia.
Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat după o analiză a percepției actuale a Bulgariei ca destinație turistică și în comparație cu destinații concurente.
Creatorii brandului au luat în considerare sondaje efectuate în 11 țări din Europa și Asia. Conceputul vizual al brandului principal și cele 10 sub-branduri au fost testate în 15 țări, în rândul a peste 2.000 de reprezentanți ai industriei turismului. Potrivit sondajelor de opinie, peste 90% dintre cei intervievați au fost multumiți de vacanțele în Bulgaria, iar 80% au spus că vor reveni.
Ministerul anticipează o creștere de 25% a numărului de vizitatori în primii cinci ani de la implementarea strategiei, în timp ce în 10-15 ani numărul acestora ar urma să se dubleze.