Ești pregătit pentru clienți internaționali?

Ești pregătit pentru clienți internaționali?
person Horeca
access_time_filled

Numărul turiștilor străini în România a crescut constant în ultimii ani. în noul context european, România are mai multe șanse de a fi vizibilă și de a se promova turiștilor internaționali. Turismul de tip inbound permite operatorilor de turism să își diversifice piețele și să acceseze noi arii de business care să le echilibreze portofoliul, un mai bun management al sezonalității, noi canale de distribuție, cheltuieli per turist mai mari.

înainte de a începe promovarea către turiști de tip inbound, cunoașterea pieței și adaptarea produsului la piețele vizate sunt esențiale. Pentru lansarea produsului în piața internațională verificați că ați parcurs următoarele 6 etape:

  • Investește într-o cercetare de piață pentru a descoperi piețele internaționale în care produsul tău /serviciul tău poate fi vândut.
  • Dezvoltă produsul/serviciile – verifică cum poți să-ți pregătești produsul pentru o anumită piață. în unele cazuri e posibil să ai nevoie de modificări ale produselor și serviciilor sau poți descoperi că produsele actuale se potrivesc unui anumit segment sau tip de vizitatori sau că le poți oferi ca parte a unui pachet.
  • Cunoaște-ți competiția. Odată ce ai aflat care este piața targetată, rezervă-ți timp să afli care îți sunt competitorii și ce oferă pentru același segment de piață, precum și prețurile practicate.
  • Conectează-te local. Contactează centrele de informare turistică și asigură-te că ești prezent în materialele disponibile.
  • Dezvoltă un marketing plan internațional pentru a-ți promova business-ul printr-un mix de canale de distribuție. Fiecare piață are specificul ei de consum, prin urmare canalele pot avea o pondere diferită sau pot fi sensibil diferite. Targetează vizitatorii din acea piață cu mesaje adecvate cultural. Adaptarea materialelor pentru piața targetată este foarte importantă, nu doar “translatarea” mesajului din piața locală. Scandalul recent pe care l-a provocat o campanie Dolce & Gabbana în China este un accident de comunicare pe care nu doriți să-l întâmpinați într-o piață străină.
  • Alocă resurse și administrează-le!

turististraini

Răspunzând la câteva dintre întrebările de mai jos, poți evalua parțial dacă ești pregătit pentru internaționalizarea produsului tău:

  • Ești cunoscut în piața locală? Șansele de reușită sunt mai mari pentru business-urile deja recunoscute în piața domestică.
  • înțelegi nevoile piețelor internaționale? Ia în considerare stilul de călătorie, motivațiile, așteptările, limba și diferențele culturale ale vizitatorilor internaționali.
  • înțelegi distribuția pe canalele online? E important să știi și să distribui online produsele/serviciile tale. Site-urile care au conținut generat de useri (de exemplu TripAdvisor) pot influența mult alegerea turiștilor.
  • Ai mecanisme de rezervare și de plată potrivite pentru vizitatorii internaționali?
  • Ești familiar cu sistemul de distribuție internațional? (turoperatori de tip inbound, agenții de travel, agenții de rezervare hotelieră etc.)
  • Ești pregătit să lucrezi cu parteneri? Dacă colaborezi cu alte business-uri locale pentru a furniza o experiență mai bună, poți avea o șansă mai mare de a atrage turiști internaționali.
  • Folosești limba pieței în care dorești să targetezi vizitatori?

Construind baze solide în toate aceste arii, puteți ulterior să vă promovați internațional.

Toubik a publicat recent Ready for International Visitors – un instrument de diagnostic online care evaluează capabilitatea business-ului dumneavoastră de a atrage turiști străini, fie că sunteți la început de drum sau că extindeți activitățile deja existente. Chestionarul acoperă trei arii importante pentru orice afacere: market research, produs, marketing. Puteți completa chestionarul și verifica scorul de internaționalizare pe toubik.com/scor-internationalizare.

Articol scris de Adriana Căpraru, Business Developer www.toubik.com, pentru ediția 92 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302