Forum dedicat turismului românesc de incoming

Forum dedicat turismului românesc de incoming
person Horeca
access_time_filled
  • Peste 300 de profesioniști vor identifica bune practici și soluții pentru dezvoltarea turismului românesc de incoming

turismromanescincomingInnovation Travel, Autoritatea Națională pentru Turism și InfoTravelRomania.ro, în parteneriat cu Clubul Presei de Turism – FIJET România, organizează joi, 25 septembrie, Incoming Romania Travel Forum – primul forum românesc dedicat segmentului de incoming – turismul receptor.

Evenimentul se va desfășura la Complexul Elisabeta din București și va reuni peste 300 de touroperatori, reprezentanți ai corpului diplomatic, reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, hotelieri și alți proprietari de structuri de cazare, profesioniști în turism, reprezentanți ai mass-media și bloggeri de turism.

Tema evenimentului este importanța și dezvoltarea turismului de incoming pentru economia României, ca formă de export. Incoming-ul, adică turismul receptor, aducerea de turiști străini, constituie cea mai eficientă formă de turism, în urma căreia România poate profita din plin. Este normal să fie așa, deoarece incoming-ul reprezintă export de servicii, poate chiar cea mai simplă (aparent) formă de export, susțin organizatorii într-un comunicat. Promovezi destinația turistică România peste hotare, iar banii vin în țară, aduși de turiștii străini. Deci ne „vindem” țara foarte eficient.

Această formă de turism ar trebui să constituie o prioritate națională. Iar a fi prioritate națională înseamnă a fi un subiect de comunicare între toate instituțiile de stat avizate și sectorul privat. Pe de altă parte, din păcate, în România avem cel mult câteva zeci de touroperatori importanți specializați în aducerea de turiști străini (iar specializate pe outgoing, ticketing etc. sunt mii de agenții). Dintre aceștia, o mare parte se concentrează pe piețe tradiționale: Franța sau cele de limbă germană.

Scopul evenimentului:

– O mai bună comunicare între touroperatorii specializați pe incoming și MICE, hotelierii români și reprezentanții mass-media, pentru conștientizarea importanței turismului pentru dezvoltarea economică a țării noastre.
– Identificarea unor soluții de promovare și valorificare a potențialului turismului românesc, în urma dezbaterilor din timpul Forumului
– Solicitarea unor modificări legislative în favoarea dezvoltării turismului românesc și a impulsionării incomingului.
– Posibilitatea accesării de fonduri europene.
– Crearea de clustere pentru sprijinirea incomingului. Explicarea practică a noțiunii de cluster.

Întrebările la care se va încerca să se identifice răspunsuri:

•  Care sunt primele 6 țări care ne trimit turiști?
•  Ce agenții de turism fac incoming?
•  Câți turiști și de unde aduce fiecare agenție?
•  Cu ce agenții de turism din străinătate lucrăm?
•  Ce pachete turistice promovăm?
•  Unde și cum promovăm România?
•  Ce probleme avem?
•  Ce soluții sunt pentru creșterea incomingului în România?

Cum stă România la capitolul INCOMING?

Primele 4 țări care ne trimit turiști sunt: 1. Germania; 2. Italia; 3. Polonia; 4. Austria – atât la numărul de înnoptări, cât și la numărul de sosiri vizitatori străini.

La ora actuală, circa 20-25 de agenții de turism românești fac INCOMING la un nivel mai mare și în mod constant.

Conform datelor Institutului Național de Statistică (INS), avem 1,7 milioane de turiști străini pe anul 2013, din care 80% sunt pe partea de evenimente și turism de afaceri (1.360.000 persoane) iar 20 % pe partea de leisure (340.000 persoane). Marea majoritate a turiștilor străini care ajung în România nu vin prin agențiile de turism.

Estimarea reală a numărului de turiști străini (inclusiv pe partea de afaceri și de evenimente) este de 400.000 aduși în România prin agențiile de turism, respectiv de 1,3 milioane veniți pe cont propriu / prin alte aranjamente de călătorie.

Turiștii străini au petrecut anul trecut în România 3,5 milioane de nopți, printre cele mai scăzute niveluri de înnoptare din UE, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau ale Bulgariei.

Potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și a Institutului Național de Statistică (INS), anul trecut 1,7 milioane de turiști străini au vizitat România. Aceștia au petrecut 3,5 milioane de nopți în țara noastră, de 4 ori mai puțin decât în Bulgaria (14,3 milioane de înnoptări), de 3,5 ori mai puțin decât în Ungaria (12,3 milioane de înnoptări), de 6 ori mai puțin decât în Cehia (20,8 milioane de înnoptări) și de 22 de ori mai puțin decât în Austria (78,1 milioane de înnoptări)”.

Vizitatorii străini au cheltuit în România 4,79 de miliarde de lei (echivalentul a 1,08 miliarde de euro, respectiv 635,29 de euro de persoană), cea mai mare pondere fiind deținută de sumele alocate pentru cazare. Turistii străini reprezintă doar 18% din piata turistică a României, fată de 67% în Bulgaria, 49% în Ungaria, 53% în Cehia și 71% în Austria. Iar gradul anual de ocupare al structurilor de cazare din România nu depășește 30%. În prezent, cota redusă de 9% se aplică doar pentru servicii de cazare și cazare cu mic dejun inclus. Restul serviciilor din turism, inclusiv cele ale agențiilor care comercializează produse turistice în Romania, se impozitează cu cota integrală de 24%.

Potrivit ANAT, alte țări care atrag împreună anual sute de mii de turiști români practică un TVA redus pentru serviciile de turism: Bulgaria aplică o cotă de 9% din aprilie 2011 pentru vacanțele cumpărate prin agențiile de turism (peste 102.000 de români au plecat în Bulgaria prin agențiile de turism, în 2013), Grecia a redus TVA pentru restaurante la 13% în timpul crizei economice (aproximativ 100.000 de români au plecat în 2013 prin agențiile de turism), Spania are o cotă de 10% atât pentru cazare, cât și pentru serviciile din restaurant (peste 53.000 de români)Cipru (9% cazare, 9% restaurant, aproximativ 2.000 de turiști români în 2013 ), Italia (10% cazare, 10% restaurant – aprox. 45.000 de români), Franța (10% cazare, 10,58% restaurant – aprox. 26.000 de români), Austria (10% cazare, 10,62% restaurant ” aprox. 27.000 de români), Malta (7% cazare, 18% restaurant – aprox. 4.500 români), Germania (7% cazare, 19% restaurant – aprox. 28.000 ), Croația (13% cazare, 13% restaurant – aprox. 5.000 români), Cehia (15% cazare, 21% restaurant – peste 3.200 de români).

Ca aport la Produsul Intern Brut, turismul a avut anul trecut o contribuție totală de 5,1% la PIB, ceea ce plasează România pe locul 154 în lume, din 184 de țări, în urma Albaniei (16,7% din PIB), Bulgariei (13,3%), Ungariei (10,6%), Cehiei (8,4%) și Slovaciei (6%), potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor (WTTC). Contribuția totală a turismului la PIB include afacerile generate direct de această activitate, precum cazare, transport, atracții, divertisment, cumpărături, cheltuieli pentru hrană și investiții în sectorul turismului și ospitalității, la care se adaugă venituri generate indirect, precum câștigurile furnizorilor care deservesc proiecte sau facilități din turism și cheltuielile generate în economie de angajații din sector.

Tot specialiștii Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor, alături de cei ai Organizației Mondiale de Turism (OMT), ne recomandau să „uităm” de turismul de masă pentru incoming ” anume, de litoral și de turismul montan, în special de schi și de sporturi de iarnă, unde nu suntem competitivi ” și să ne concentrăm pe turismul balnear, pe turism de evenimente, pe turismul cultural, ecologic și rural, pe turismul de aventură și cel religios. Dar regiunile unde este practicat turismul de masă dețin cu mult peste 50% din capacitatea turistică a României. Ce rămâne de făcut?

INCOMING ROMANIA TRAVEL FORUM:

Durata de desfășurare: 12.00 ” 18.00

Locația: Sala de conferințe a complexului Elisabeta (Bd. Elisabeta nr. 45, București)

Speakeri:
– George Brezoi, secretar de stat în Ministerul pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri
– Simion Giurcă, directorul Biroului de Promovare Turistică a României la Viena
– Alin Burcea, președinte Paralela 45 Turism, prim vicepreședinte ANAT
– Christian Macedonschi ” președintele Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Brașov
– Corina Martin ” președintele Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Litoral ” Delta Dunării
– Adrian Voican, director general Bibi Touring
– Prof. Univ. Dr. Gabriela Å¢igu, prorector Academia de Studii Economice (ASE)
– Cristian Pitulice, director Edelweiss Travel București, director IMEX Wines, expert vinuri
– Gheorghe Hânsă, primarul orașului Cernavoda
– Răzvan Nacea, director Seytour Medical Turism, purtător de cuvânt ANAT pentru turismul medical
– Cornel Găină, directorul Complexului Cormoran – Delta Dunării
– Raluca Mureșan, director Trip to Romania
– Florin Albu, realizator Travel Mix
– Gabriel Arsene, director general București What Where When
– Cristina Pătrașcu, ghid de turism

Program:
11.00 ” 12.00 ” Înregistrarea participanților
12.00 ” 15.00 ” Panel 1 ” Pregătirea produselor turistice românești pentru piețele externe
– Circuitele culturale
– Turismul de masă (munte, litoral) și valorificarea acestuia pe piețele externe
– Crearea de clustere în turism
– Turismul rural românesc
– Turismul medical și de sănătate în România
– Potențialul turistic al Bucureștiului și al marilor orașe din România
– Turismul românesc și infrastructura de transport
– Colaborarea dintre touroperatori și hotelieri
– Turismul de clubbing în Mamaia
– Exemple de bune practici
– Importanța statisticilor în turism
– Turismul dunărean de croaziere
– Dezvoltarea unor noi zone turistice. Studiu de caz: riviera dunăreană a județului Constanța
– Turismul vitivinicol din România
– Poate fi Delta Dunării o destinație de turism de masă?
15.00 ” 15.30 ” Coffee Break
16.00 ” 18.00 ” Panel 2 ” Promovarea și vânzarea produselor turistice românești pe piețele externe
– Modalități de promovare turistică a României
– Importanța industriei de evenimente (MICE) pentru România. Promovarea țării noastre prin evenimente internaționale
– Presa de turism și rolul ei în promovarea turistică a României
– Strategii de relații publice pentru promovarea turistică a României
– Promovarea României prin evenimente muzicale
– Oportunități de promovare pe piețe de pe alte continente
– Promovarea României pe diferite piețe externe. Studiu de caz: promovarea României în Austria
– Modalități concrete de vânzare a produsului turistic România și de colaborare cu partenerii externi pentru atragerea de turiști străini în țara noastră.
– Importanța ghidului de turism
– Erori majore, repetate și reparabile în promovarea României
La finalul Forumului va avea loc o tombolă dedicată participanților la eveniment, cu numeroase premii oferite de către firme de turism.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302