Litoralul a fost “pe val” în sezonul estival 2016

Litoralul a fost “pe val” în sezonul estival 2016
person Horeca
access_time_filled

litoralpevalSezonul estival 2016 a adus o creștere între 12 și 15% a numărului de turiști pe litoralul românesc, a anunțat Asociația Litoral – Delta Dunării, care pune această creștere pe seama campaniei intense de promovare a litoralului, numărului mare de evenimente organizate în toate stațiunile, investițiilor în infrastructura turistică, precum și pe seama evenimentelor din Turcia.

La sfârșitul sezonului estival 2016, estimăm o creștere între 12 și 15% a numărului de turiști pe Litoralul Românesc, din estimările primite de la touroperatorii ANAT și de la hotelieri. Creșterea se datorează în primul rând Campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate în baza Strategiei Asociației Litoral – Delta Dunării, încă din 2013, când am reușit să introducem Taxa de Promovare Mamaia – Sat Vacanță, buget cu care am reușit să construim întreaga campanie de promovare, ale cărei rezultate se văd deja. Numărul mare de evenimente organizate în toate stațiunile, și cu precădere prin campania “Mamaia Style”, îmbunătățirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement au contribuit de asemenea major la aceste rezultate”, se arată într-un comunicat al Asociației Litoral-Delta Dunării.

Reprezentanții ALDD subliniază că această creștere a numărului de turiști se datorează și unei mai bune comunicări cu hotelierii și agențiile de turism și autoritățile locale, dar și afectarii piețelor turistice din Turcia.

în topul stațiunilor în acest an stațiunea Mamaia ocupă în continuare primul loc, urmată de Venus și Eforie. O notă excelentă pentru Vama Veche, cu rezultate foarte bune în acest an. O creștere consistentă s-a înregistrat și în sudul litoralului, mai ales datorită investițiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus).

Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent, și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor, la care s-a adăugat, cu rezultate foarte bune, Campania de promovare derulată de Asociația Litoral-Delta Dunării.”, declară Alin Burcea, Președintele ANAT.

în privința bilanțului pe incoming (sosiri turiști străini), sezonul 2016 a înregistrat 3 chartere/săptămână între Tel Aviv și Constanța, o creștere de la 4000 la 7000 turiști israelieni care au ajuns pe litoral în stațiunile Mamaia, Năvodari și Eforie. Asociația Litoral – Delta Dunării a continuat și în acest an campania de promovare în Israel, prin participarea la târgul de turism de la Tel Aviv, realizarea primelor broșuri și a filmului de promovare în ebraică.

Considerăm 2016 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. în 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul și Delta Dunării către piețe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, am adus zboruri noi catre destinație, am crescut cifrele pe incoming si am lucrat puternic la Calendarul de evenimente pe care le-am atras. O strategie ce a dat rezultate și pe care am dublat-o cu o campanie agresivă de comunicare și promovare în mass-media și pe canalele de vânzare de vacanțe.  
Lucrăm deja la calendarul de evenimente și la Campania de promovare 2017, prin participarea la târgurile interne și internaționale, infotrip-uri și organizarea de evenimente. Ne intereseaza în mod special să atragem pe litoral piețele vest-europene, și intenționăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano și Tel Aviv, să atragem și zboruri și tour-operatori din Belgia, Austria, Germania.  Continuăm în forță promovarea Litoralului Românesc 2017!”, a declarat Corina Martin, președintele Asociației Litoral-Delta Dunării.

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, în parteneriat cu Asociația Litoral – Delta Dunării și împreună cu compania aeriană Blue Air, au inaugurat în această vară, prima cursă directă pe ruta Atena (Grecia) – Larnaca (Cipru) – Constanța, bifând, astfel, o a patra rută aeriană inaugurată, după Milano, Londra și Tel Aviv.

Reprezentanții ALDD au realizat un amplu chestionar online și către mediul din turism, pentru a stabili împreună cu touroperatorii și agenții economici implicați în turism topul destinațiilor interne și externe cu care să conecteze Constanța. Astfel, noile zboruri introduse în aprilie 2017 cu plecare de pe Aeroportul Constanța vor fi spre Cluj, Timișoara (2 zboruri / săptămână), Iași, Oradea (1 zbor / săptămână), Roma, Paris, Milano, Stuttgart și Bratislava sau Varșovia. De asemenea, vor fi menținute pe perioada verii zborurile charter Constanța – Tel Aviv (3 zboruri / săptămână), și vor fi introduse chartere spre Beirut și Bruxelles.

în acest moment, Asociația Litoral – Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregătește lansarea campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc și Deltei Dunării, pentru sezonul estival 2017, prin participarea la târgurile de turism și elaborarea calendarului de evenimente Mamaia Style 2017.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302