Mareea: Litoralul bulgăresc scade, cel românesc urcă

Mareea: Litoralul bulgăresc scade, cel românesc urcă
person Horeca
access_time_filled

sezonestival2015Sezonul estival 2015 are toate șansele să fie unul de excepție pentru litoralul românesc, în condițiile în care cererea pentru această destinație este în creștere anul acesta, iar Bulgaria se află pe un trend descendent, a declarat vineri, în cadrul unei conferințe de presă, Marius Usturoiu, General Manager Mareea.

Sezonul estival 2015 pe litoralul românesc debutează într-o manieră pozitivă, raportat la creșterea numărului general de turiști care au optat până în acest moment pentru această destinație, comparativ cu anul precedent. Astfel, solicitările și vânzările efectuate înregistrează o creștere de 10,9%, tendință care estimăm că va crește în conditiile unui sezon estival care are toate șansele pentru a fi unul de excepție atât pentru agențiile de turism, cât și pentru hotelieri„, subliniază oficialii Mareea.

Mareea, unul dintre principalii touroperatori care activează pe litoralul românesc, va aduce anul acesta pe litoralul românesc peste 75.000 de turiști de pe piața internă și estimează undeva la 10.000 de turiști de pe piața poloneză, israeliană și alte piețe precum Germania, ne-a declarat Marius Usturoiu.

Directorul General Mareea a subliniat că „Ne aflăm într-un moment foarte foarte bun, într-un moment în care Bulgaria scade – Bulgaria are probleme de calitate majore legate de serviciile turistice – iar România/litoralul românesc urcă, iar asta se vede și din cerere. Suntem mai competitivi la ora aceasta atât pe calitatea serviciilor cât și pe traficul turistic în această vară„.

Piața se maturizează

Potrivit unui studiu realizat de Mareea, în perioada 1 octombrie 2014 – 15 mai 2015 s-a înregistrat o creștere de 11% a rezervărilor pentru această vară, lucru care vine pe fondul maturizării pieței. „Dacă în urmă cu 3 ani de zile, în perioada 1 octombrie – 15 mai aveam undeva la 15-17% din numărul total de vacanțe rezervate, acum avem peste 35-37%. Deci ne îndreptăm și noi spre comportamentul turiștilor din Europa„, a apreciat Marius Usturoiu.

În topul preferințelor se situează stațiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turiștilor, în creștere cu 2% față de 2014, urmată de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7%, Neptun 7% etc. Ponderea mare deținută la acest moment de stațiunea Mamaia are ca explicație faptul că turiștii români apelează din ce în ce mai mult la selecția și plata vacanțelor cu valori mai mari, în intervalele de Early Booking/Înscrieri Timpurii, când economiile realizate devin semnificative.

Trend: Cererea pentru all inclusive pe litoral a crescut de 3 ori în acest an, iar prețurile au scăzut cu 6%

Potrivit acestuia, surpriza vine pe segmentul all inclusive, în condițiile în care cererea pentru all inclusive pe litoralul românesc a crescut de 3 ori în acest an. De asemenea, valoarea medie a pachetelor achiziționate a scăzut cu 6,4%.

Studiul realizat de compania noastră ne oferă o direcție a consumului de vacanțe. La acest moment avem pe perioada de marketare și vânzare 1 octombrie 2014 – 15 mai 2015 o creștere de 11% a rezervărilor pentru această vară, deci avem un trend crescător, dar surpriza vine pe segmentul vacanțelor integrate, a vacanțelor de tip all inclusive, care nu se mai rezumă la o simplă cazare și un mic dejun – unde avem o creștere de 289%, ceea ce nouă ne arată că trendul consumului de vacanțe este spre acest tip de produs. Serviciile all inclusive, serviciile integrate de tip resort au evoluat față de anul 2014 printr-o dublare a locurilor care oferă acest tip de serviciu„, a precizat Marius Usturoiu.

„Presiunea pieței ne va obliga să mergem către acest tip de servicii”

Întrebat cum își explică creșterea cererii pentru all inclusive, Marius Usturoiu ne-a declarat că „factorii care stau la baza acestei creșteri țin de securizarea bugetului, adică turistul plătește o vacanță și are absolut totul inclus, de diversitatea serviciilor oferite și, nu în ultimul rând, de migrația turiștilor de pe zona de Bulgaria, de pe resorturile din Bulgaria care au căzut calitativ și migrarea către servicii de calitate pe care le găsesc în România”.

Dezvoltarea numărului de unități hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive în acest sezon a determinat, în mod clar, scăderea prețului valorii medii a prețului/pachet la 1.155 lei față de 1.234 lei în 2014. Măsurile fiscale implementate în 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendința de scădere a prețurilor, în paralel cu îmbunătățirile aduse de hotelieri bazelor materiale (extra-facilități, spații de joaca, piscine, agrement etc).

Numărul de turisti care au ales, până la acest moment, hotelurile cu facilități all inclusive a înregistrat o creștere spectaculoasa de 289,8% față de 2014, în timp ce valoarea vânzărilor a crescut cu 271%.

Din câte știu am ajuns la nivel de litoral undeva la 4000-4500 locuri pe segmentul all inclusive și sunt convins că în următorii 2- 3 ani se vor dubla de la an la an, pentru că cererea pentru acest tip de servicii este într-o creștere exponențială. Și avem segmentul de turiști care consumau all inclusive în Bulgaria și care se îndreaptă către România. Presiunea pieței ne va obliga să mergem către acest tip de servicii„.

„Polonia, o piață cu potențial pentru litoralul românesc”

Reprezentanții Mareea au anunțat tototată și pregătirea și deschiderea unei noi piețe și a zborurilor charter de pe Polonia. „Suntem în negocieri zic eu avansate la acest moment, sperăm ca la începutul lunii iulie să reușim să finalizăm și contractele pentru zborurile charter care vor veni de pe Polonia pentru anul viitor și estimăm undeva la 5000 de turiști care vor veni de pe această piață. E o piață cu un potențial mare pentru litoralul românesc și suntem convinși că în următorii 3-5 ani va fi piața principală de pe care litoralul românesc va aduce turiști„, a declarat directorul general al companiei Mareea.

Mareea a marcat weekend-ul trecut finalul celei mai mari acțiuni de promovare a stațiunilor și hotelurilor de pe litoral către consultanții de turism ai principalelor agenții din țară. În debutul sezonului estival, peste 200 consultanți de turism din România au participat la infotripul „Litoral Marea Neagră & Delta Dunării”.

Ne aflăm la finalul infotripului organizat de compania Mareea pe litoralul românesc; este al 10-lea an consecutiv în care organizăm acest infotrip, peste 200 de agenți din toată țara au fost în vizită pe litoralul românesc, începând din Delta Dunării și terminând cu Vama Veche; credem în acest produs, îl vizităm în fiecare an, îl consolidăm în fiecare an, și ne așteptăm la un sezon bun și din ce în ce mai bun de la an la an. În luna iunie vom desfășura un infotrip de pe piața poloneză, atât cu presă de specialitate din Polonia cât și cu touroperatori de renume din Polonia care ne vor sprijini pe traficul și pe incomingul pe anul următor„, ne-a mai declarat Marius Usturoiu.

Sursă foto: www.cugetliber.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302