Portret-robot al tânărului turist român în 2015

Portret-robot al tânărului turist român în 2015
person Horeca
access_time_filled

profilturistiromaniAre trei vacanțe pe an (două city-breakuri și una de până la 10 zile în Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania), cheltuie aproximativ 350 de euro pe sejur, închiriază o vilă cu mai mulți prieteni și se deplasează cu mașina personală. Acesta e profilul tânărului turist român în 2015, potrivit celui mai mare tour operator de vacanțe charter din piața autohtonă, Christian Tour.

La ora actuală, tinerii reprezintă 20% din piața mondială a turismului, iar procentul crește de la an la an, potrivit ITB World Travel Trends Report 2013/14.

Aproximativ 30% din clienții Christian Tour sunt tineri. Mai mult, se observă o creștere a numărului de vacanțe efectuate de tineri într-un an, implicit și o creștere a bugetului de vacanță anual. Deși aleg cazări mai modeste ca buget, cu mic-dejun sau self catering, tinerii turiști români obișnuiesc să cheltuie sume suplimentare la destinație pentru diverse sporturi de agrement, distracție, excursii sau închirieri de autoturisme„, a declarat Marius Pandel, CEO Christian Tour.

Conform datelor celui mai mare tour operator de vacanțe charter din piața autohtonă, tânărul turist român are de obicei două vacanțe scurte, de tip city-break, în Europa, și o vacanță de vară de șapte până la 10 zile în Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania. Cheltuiala medie pentru un sejur este de aproximativ 300 – 350 euro/persoană (cazare și transport).

Tinerii amatori de vacanțe din România călătoresc frecvent în grupuri de opt până la 10 persoane și aleg vile de închiriat în totalitate. Optează frecvent pentru transportul individual (mașină proprie) sau autocar. Aleg transportul cu avionul doar pentru destinații mai îndepărtate care implică și traversări cu feribotul sau durate foarte lungi de condus (insula Creta, Rodos, Antalya, orașe și stațiuni din Spania). Un grup e adesea compus din băieți și fete în egală măsură, dar ele aleg și ei plătesc. Tinerele sunt cele care se ocupă de chestiunile operaționale (alegerea cazării, rezervarea, alegerea serviciilor opționale).

Potrivit unor studii internaționale, scopul tinerilor care călătoresc e să vadă locuri noi, să viziteze obiective turistice și să își facă prieteni, nefiind deranjați de absența vieții de noapte a orașelor sau stațiunilor în care ajung. În schimb, conform datelor Christian Tour, tinerii români optează pentru destinații cunoscute, ca acelea din Grecia, Turcia, Bulgaria și Spania, dar se orientează către orașele și stațiunile din aceste țări unde există viață de noapte intensă și unde găsesc și cazări accesibile ca buget.

Destinațiile preferate ale tinerilor turiști români sunt Laganas (Zakynthos), insula Mykonos, Ibiza (Spania), Magaluf (Spania), Nidri (Lefkada), Rodos Town și Faliraki (Rodos), Cavos și Corfu Town (Corfu), Kemer (Antalya), Hersonissos, Agios Nikolaos și Malia (Creta).

Sursa: Comunicat de presă

Sursă foto: www.youqueen.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302