Produsele turistice ale României, promovate în Finlanda
Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) va participa, în perioada 21 – 24 ianuarie 2016, la târgul internațional de turism Matka – Nordic Travel Fair, ce se va desfășura la Helsinki, Finlanda. Printre produsele turistice promovate la standul României se numără: city breaks București, tururi în Sudul Bucovinei, Sudul Transilvaniei, Delta Dunării și Valea Prahovei, Transilvania, Festivalul Enescu 2017, Băile Felix, sejururi pe litoralul Mării Negre. De asemenea, pe perioada târgului, la standul României vor fi organizate degustări de vinuri românești.
Târgul de Turism Matka este cea mai importantă manifestare de profil din Finlanda, adresându-se în egală măsură specialiștilor din turism și publicului larg, în rândul căruia se bucură de o popularitate în creștere – numărul vizitatorilor ajunge la 80.000 anual, conform datelor furnizate de organizatori. Peste 1.000 de firme din aproximativ 80 de țări își promovează an de an oferta la această manifestare expozițională, considerată una dintre cele mai importante de pe piața scandinavă.
Târgurile de turism au o istorie îndelungată în Finlanda, primul fiind organizat în 1936 și având ca scop promovarea produselor turistice și a turismului maritim. Pe măsură ce numărul excursiilor organizate de agențiile de turism a crescut, a crescut și interesul pentru evenimentele de profil, astfel încât, în 1979 Finnish Fair Corporation a organizat prima manifestare dedicată industriei, în colaborare cu Finnish Travel Association. Din 1987, manifestarea și-a schimbat numele în Matka. Târgul se desfășoară la Helsinki Expo and Convention Center.
în 2015, târgul a atras un număr total de 73.752 de participanți, dintre care 53.229 consumatori direcți și studenți ai facultăților de profil și 20.523 de reprezentanți ai industriei. Spațiul total de expunere a fost de 9.562 mp și au participat 824 de expozanți din 86 de țări.