Republica Moldova are un nou brand turistic național
Republica Moldova a lansat joi, 20 noiembrie a.c. brandul național al sectorului turistic. Pomul Vieții, simbol complex al culturii naționale, a fost ales să reprezinte valorile și specificul turismului în Republica Moldova: ospitalitatea, naturalețea, sinceritatea și autenticitatea, se arată într-un comunicat al Agenției Turismului a Republicii Moldova. Sloganul turistic, „Discover the routes of life”, îndeamnă vizitatorii să urmeze calea spre noi descoperiri, prin ospitalitatea, istoria, vinul, gastronomia și tradițiile moldovenești.
Evenimentul de lansare a fost organizat în incinta Muzeului de Etnografie și Istorie Naturală, de către Agenția Turismului a Republicii Moldova, cu susținerea proiectului USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II (CEED II). La lansare au participat: membri ai guvernului, Ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova, E.S. William H. Moser și alți reprezentanți ai corpului diplomatic acreditat, directori și proprietari de companii din domeniul turismului.
Agenția Turismului a Republicii Moldova în parteneriat cu asociațiile sectoriale, beneficiind de asistența și expertiza tehnică locală și internațională oferită prin proiectul USAID CEED II, a elaborat Programul de promovare a produselor turistice denumit generic „Brandul Național al Industriei Turismului”, cu scopul de a crește numărul de turiști în Republica Moldova. Programul cuprinde un set de inițiative strategice pentru sectorul turistic, incluzând: analiza piețelor țintă și a produselor turistice competitive; poziționarea ofertei turistice naționale; plan anual de marketing și o identitate vizuală unică.
„Punerea în aplicare a programului Brandul Național al Industriei Turismului va permite Moldovei să concureze ca o destinație turistică autentică, care oferă experiențe culturale inedite în inima Europei, reprezentând un exemplu de conservare a valorilor culturale și de promovare a acestora prin intermediul tehnicilor moderne de marketing. Implementarea acestuia va crește fluxul de turiști străini, dar și a turismului intern. De asemenea, programul va contribui la îmbunătățirea imaginii țării pentru atragerea investițiilor străine, precum și la creșterea demnității naționale, invitându-și cetățenii să își promoveze țara pretutindeni„, a menționat Nicolae Platon, directorul Agenției Turismului a Republicii Moldova.
Pomul Vieții – simbolul turismului în Moldova
Pomul Vieții, simbol complex al culturii naționale, a fost ales să reprezinte valorile și specificul turismului în Republica Moldova: ospitalitatea, naturalețea, sinceritatea și autenticitatea. Sloganul turistic, „Discover the routes of life”, îndeamnă vizitatorii să urmeze calea spre noi descoperiri, prin ospitalitatea, istoria, vinul, gastronomia și tradițiile moldovenești.
„Industria turismului din Republica Moldova trece printr-o perioadă de renaștere și este esențial să țină pasul cu inovațiile și să urmeze tendințele mondiale în sectorul turistic, păstrând totodată cultura locală. Sunt sigur că fiecare din cei care vor vizita Moldova vor trăi o experiență unică, descoperind gustul deosebit al gastronomiei, vinurile de înaltă calitate, tradițiile autentice, și, bineînțeles, frumusețea regiunilor rurale. Toate acestea sunt ceea ce face Republica Moldova atât de specială și surprinzătoare!„, a menționat Excelența Sa Ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova, William H. Moser.
Lansarea internațională a brandului turistic va avea loc începând cu 24 noiembrie a.c. prin intermediul unei campanii de comunicare pe canalul Euronews, unde va fi plasat un spot video de promovare a Moldovei turistice. În 2013 Lonely Planet a prezentat Republica Moldova ca destinația nr. 1 cea mai neexplorată din Europa, acesta fiind sloganul primei campanii internaționale de promovare a noului Brand Turistic.
Anual, Republica Moldova este vizitată de circa 2 milioane de străini, număr care va crește semnificativ, odată cu asocierea Republicii Moldova cu Uniunea Europeană, aceasta fiind piața țintă pentru oferta turistică a Republicii Moldova.