Republica Moldova își intensifică acțiunile de promovare turistică
Republica Moldova a lansat pe 7 februarie a.c. spotul video publicitar pentru promovarea imaginii turistice a Republicii Moldova, intitulat „O aventură în necunoscut”.
Reprezentanții Agenției Turismului a Republicii Moldova au precizat cu această ocazie că anul 2014 pentru industria turistică a Republicii Moldova este un an jubiliar: se împlinesc 55 de ani de cînd a fost creată prima structură de stat în domeniul turismului, care pe timpuri se numea Direcția pentru turism extern și intern de pe lângă Consiliul de Miniștri al RSS Moldovenești. Tot în acel an RSSM a fost vizitată de primul grup organizat de turiști prin intermediul fostului concern unional „INTOURIST”.
Agenția Turismului a Republicii Moldova și-a propus mai multe activități consacrate acestui eveniment.
„Documentul de politici Strategia de dezvoltare a turismului în prezent se află în Guvern pentru aprobare. Scopul de bază a acestui document este impulsionarea dezvoltării turismului intern și receptor. Astfel, Agenția Turismului în programul său de activitate pentru anul 2014 și-a propus participarea la minimum 8 expoziții internaționale de turism cu stand propriu„, se arată într-un comunicat de presă.
Prima expoziție de turism la care s-a participat anul acesta, a fost expoziția SLOVACHIA „TOUR care s-a desfășurat în Slovacia, Bratislava în perioada 30 ianuarie – 02 februarie 2014 și unde au participat 76 de țări.
Următoarea expoziție la care va participa Republica Moldova în calitate de expozant, este expoziția din Tel Aviv, Israel care se va desfășura în perioada 11-12 februarie 2014.
„Participarea la aceste expoziții este condiționată de necesitatea editării materialelor promoționale și spoturilor video despre potențialul turistic natural și antropic al țării noastre. Astfel, după cum ne-am planificat și am anunțat anterior, Agenția Turismului a editat Ghidul Turistic al Republicii Moldova în varianta engleză și germană (până la finele lui februarie va fi editată varianta româno-rusă, apoi franceză – spaniolă), a editat harta rutier turistică a țării noastre, a realizat spotul video publicitar de 20 secunde „O aventură în necunoscut”, pe care îl propunem spre vizionare”, se mai arată în comunicat.
În acest moment se duc tratative cu canalele TV: CNN, BBC și Euronews, cît și canalele specializate ca Travel Channel și National Geografic TV, pentru plasarea spotului de 4 ori în zilele de duminică, în intervalul orelor 09:00-19:00 în lunile martie, aprilie, mai, septembrie și octombrie, total 84 de difuzări în eter, timp de 21 de săptămâni pe an.
Pe lângă spotul video prezentat, în prezent se află în definitivare și filmul publicitar – turistic „Moldova – Holiday”, cu o durată de 6-7 minute. Coloana sonoră a spotului și a filmului publicitar este însoțită de muzica maestrului Constantin Moscovici. Costul proiectului pentru spotul video și film este de 148000 lei, bani oferiți de către MIEPO (organizația de atragerea investițiilor și promovarea exporturilor).
Pe parcursul următorilor ani Agenția Turismului va acorda o atenție deosebită dezvoltării următoarelor forme de turism, care au priză la turiștii străini: turismul viti-vinicol, turismul rural, turismul gastronomic, turismul cultural, turismul religios, eco-turismul, turismul automobilistic și de tranzit.
Spotul video publicitar pentru promovarea imaginii turistice a Republicii Moldova, îl puteți vizualiza AICI.