România 2014. Priorităţi şi proiecţii pentru turism

România 2014. Priorităţi şi proiecţii pentru turism
person Horeca
access_time_filled

prioritatiturism2014Adoptarea Legii Turismului, care în prezent este „suspendată” din cauza Legii Descentralizării, este principala prioritate pentru primele 6 luni ale anului viitor, a precizat ieri ministrul delegat pentru IMM-uri, mediu de afaceri și turism, Maria Grapini, în cadrul conferinței de bilanț a activității pe primele 11 luni de mandat.

„În momentul de față trebuie să așteptăm să vedem ce se întâmplă cu Legea Descentralizării. Obiectivul nostru este însă ca în primul semestru al anului 2014 să avem Legea Turismului, aceasta fiind principala noastră prioritate pentru anul viitor”, a precizat Maria Grapini.

Deși a recunoscut că anul 2013 nu a excelat din punct de vedere al turismului (creșterile raportate de INS pentru turism fiind modeste), întrebată de redacția Horeca care este targetul pentru 2014 în ceea ce privește numărul de turiști străini care vizitează România, Maria Grapini ne-a spus că pentru 2014 se are în vedere o creștere cu 50% a numărului de turiști străini. „Cred că putem crește cu 50% dacă flexibilizăm și vizele, pentru că asta a fost o problemă reală. Dacă accelerăm promovarea, dacă flexibilizăm vizele și în același timp îmbunătățim serviciile, dar să ne înțelegem, îmbunătățirea serviciilor înseamnă eforturi ale părții private, nu Ministrul Turismului sau președintele ANT se ocupă ca serviciul într-un hotel sau într-o pensiune să fie bun. Proprietarul trebuie să înțeleagă că trebuie să-și îmbunătățească serviciile și pot să vă spun că am văzut în țara noastră dragă hoteluri și pensiuni în care serviciile sunt mult mai bune ca în alte țări, la același număr de stele. În atragerea de turiști străini ne va ajuta și recenta reglementare prin care turiștii din țările non-europene nu mai au nevoie de viză dacă anterior și-au luat viza Schengen”, a precizat Maria Grapini.

Anul 2014 va aduce conform autorităților o intensificare a promovării României ca destinație turistică atât pe piața internă cât și pe cea externă. Din perspectiva promovării externe, în 2014 se are în vedere și optimizarea activității birourilor de promovare și informare turistică externă care își desfășoară activitatea pe piețele țintă.

„Avem în plan pentru anul viitor deschiderea a cel puțin două birouri de promovare turistică în Japonia și Emiratele Arabe Unite”, a subliniat Maria Grapini

„Suntem interesați ca în vederea promovării cu succes a României ca destinație turistică în afara granițelor să dezvoltăm un parteneriat de colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe și cu Institutul Cultural Român. Obiectivul acestui parteneriat este sprijinirea reciprocă în anumite acțiuni derulate pe plan extern, utilizarea ambasadelor și ICR-urilor în acele capitale în care nu există birouri de promovare și informare turistică externă și diseminarea comună a materialelor de promovare a României”, se arată într-un document transmis ieri presei de Minister.

„De asemenea, concomitent cu demersurile guvernului român privind simplificarea procedurii de acordare a vizelor turistice, intenționăm să ne intensificăm eforturile de a ne adresa oferta turistică către piețe îndepărtate dar cu un ridicat potențial generator de turiști precum China și India.”, se mai arată în document.

Un anunț interesant făcut ieri a fost intenția de a întări în 2014 cooperarea cu blogosfera românească. „Dorim implicarea membrilor blogosferei în efortul de a face cunoscută România turistică pentru români”, a afirmat președintele ANT, Răzvan Filipescu, care a adăugat că trebuie avut în vedere că în topul țărilor europene, România ocupă cea de-a doua poziție în privința navigării pe internet. La fel de interesant este faptul că există bloguri în România care au aproape jumătate de milion de vizitatori unici pe lună, a precizat acesta.

Printre țintele pentru 2014 se numără și adoptarea Legii Tichetelor de Vacanță, susținută de Ministerul de resort, sprijinirea dezvoltării unor noi pachete turistice cu caracter alternativ precum circuitul peșterilor, salinelor sau a cascadelor din România sau dezvoltarea circuitelor culturale.

„Există o cerere din ce în ce mai mare de creare a unui circuit turistic dedicat legendei imaginii și mitului Dracula. De aceea am decis valorificarea și exploatarea acestui brand prin elaborarea unei rute turistice numită Pe urmele lui Dracula. În cadrul acesteia vor fi reunite locații care în mod tradițional de-a lungul istoriei au fost asociate fie cu imaginea domnitorului Vlad Țepeș fie cu livrescul său alter ego Dracula”, se precizează în documentul Ministerului.

Ministrul Grapini a precizat că în 2014, o atenție specială va fi acordată turismului balnear. „Odată cu adoptarea directivei europene care prevede posibilitatea decontării serviciilor de sănătate oriunde în Europa, pentru anul 2014 ne dorim încurajarea turismului de sănătate, dar și a celui medical”, a afirmat Grapini.

Un alt proiect important în activitatea anului viitor va fi promovarea principalelor orașe din România (București, Sibiu, Brașov, Timișoara, Iași, Constanța, Cluj etc.) drept destinații pentru pachete de tipul city-break.

Alt anunț important în așteptarea lui 2014, făcut ieri, a fost că România va găzdui în primăvara anului 2014 reuniunea miniștrilor de turism din țările membre ale Exercițiului de Cooperare în Europa de Sud-Est (SEECP).

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302