România și Republica Moldova se aliază pentru dezvoltarea turismului reciproc
România și Republica Moldova vor avea un plan de acțiune comun privind dezvoltarea turismului reciproc. Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) și proaspăt înființata Federație de Promovare a Turismului din Republica Moldova vor semna o Alianță strategică, pentru promovarea prioritară a României și a Moldovei, ca destinații de vacanță pe piața celeilalte țări, se arată într-un comunicat al FAPT.
Strategia comună agreată la Chișinău, între președinții celor două Federații, cuprinde campanii de promovare ce vor fi inițiate pentru promovarea României în Moldova și a Moldovei în România, între care o Caravană (Road show) de promovare, 10 conferințe comune de prezentare în principalele orașe din fiecare țară, în care agenții de turism moldoveni vor prezenta Moldova către agențiile și presa românească și similar, infotrip-uri comune de cunoaștere a destinațiilor turistice principale, evenimente comune de promovare, o strategie comună de prezentare la Târgurile internaționale principale de turism, vânzarea programelor speciale de vacanță prin agențiile de turism din Moldova și România etc.
La Adunarea Generală au mai participat reprezentanți ai agențiilor de turism și companiilor transportatoare din Moldova, dar și reprezentanți ai asociațiilor locale cu profil turistic.
Corina Martin, Președintele FAPT, a precizat că „Niciuna dintre cele două țări nu a făcut eforturi suficiente pentru a se promova pe piața celeilalte. Din păcate, moldovenii nu cunosc Delta Dunării, Litoralul Românesc, Transfăgărășanul sau Gorjul, la fel cum românii nu iau în considerare Moldova ca destinație de vacanță, întrucât nici unii și nici ceilalți nu cunosc aceste destinații. În urma eforturilor pe care unele Asociații de Promovare a Turismului din România le-au făcut (Asociațiile Litoral – Delta Dunării, Prahova, Bucovina și Râșnov), împreună cu ANAT România și cu sprijinul Autorității Naționale pentru Turism din România, și ca urmare a interesului pe care l-am generat în rândul unor touroperatori români și moldoveni, am înregistrat în această vară, pe Litoralul Românesc, 20.000 turiști din Moldova – o creștere foarte importantă pe o destinație românească care era total necunoscută până acum moldovenilor, care ocoleau România pentru a merge în vacanță în Bulgaria, Grecia și Turcia. De altfel, am luat acum decizia ca Mamaia și Litoralul Românesc să organizeze un Show de promovare la Chișinău în primăvara 2015. Consider ca esențială o Alianță strategică între organizațiile de promovare turistică a celor două țări și sper ca și autoritățile publice guvernamentale să ni se alăture într-o echipă de promovare puternică, care să-și propună și să urmeze o strategie de abordare consolidată, în această direcție”.
Alex Filipschi, Președinte Federația de Promovare a Turismului din Republica Moldova a declarat la rândul său: „Țara noastră are un potențial turistic extraordinar, dar din păcate prea puțin cunoscut. Crearea unei echipe puternice și sprijinul unor persoane notorii sunt cheia de succes pentru activitatea Federației de Promovare a Turismului din Moldova, pe care o constituim. Chiar de astăzi, din ziua înregistrării, creăm o colaborare puternică cu Federația similară de peste Prut, pentru că avem un dialog foarte bun, care trebuie să genereze mai mulți turiști în fiecare din cele două țări”.
Sursă foto: www.rigviews.com