Românii nu-și cunosc drepturile privind pachetele de servicii turistice

Românii nu-și cunosc drepturile privind pachetele de servicii turistice
person Horeca
access_time_filled

drepturituristiromania61% dintre consumatorii români nu-și cunosc drepturile privind pachetele de servicii turistice, relevă un sondaj realizat de Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania, cu ocazia ediției de primăvară a Târgului de Turism al României.

Potrivit unui comunicat de presă, ECC Romania a realizat cu ocazia târgului un chestionar cu 6 întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 150 de chestionare în total, aproximativ 37 de chestionare în fiecare zi a târgului. În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:

–    la întrebarea „Ați călătorit în țările membre ale UE?” 93% au răspuns afirmativ, iar restul de 7%, negativ.

–   la întrebarea „V-ați adresat unei instituții specializate pentru protecția consumatorului?„, doar 12% au răspuns afirmativ, iar 88% nu s-au adresat unei astfel de instituții.

–    la întrebarea: „Vă cunoașteți drepturile de consumator european?„, doar 39% dintre respondenți își cunosc drepturile, iar 61% nu și le cunosc.

–    la întrebarea „Dacă da, ați întâmpinat probleme pe parcursul transportului?„, 35% au întâmpinat probleme, iar în cazul a 65% din respondenți nu au existat incidente.

–    la întrebarea: „Ce nemulțumiri ați avut?„, 17% dintre respondenți au avut probleme legate de transport (avion, autocar), 45% au avut probleme cu bagajele (pierdere, deteriorare), 31% au avut probleme cu produsele achiziționate din țara respectivă, iar restul de 7% au avut alte probleme.

–    la ultima întrebare: „Pe o scală de la 1-5, în ce măsură considerați că proiectul Centrul European al Consumatorilor din România, implementat de APC (Asociația pentru Protecția Consumatorilor), este o inițiativă bună?„, 87% au fost cu totul de acord, 10% au fost de acord, iar restul de 3% nu au fost nici de acord, nici în dezacord.

În concluzie, cea mai mare parte din respondenți au întâmpinat probleme când au călătorit în afara țării, astfel 45% dintre aceștia au întâmpinat probleme legate de pierderea bagajului sau deteriorarea acestuia. Din cauza faptului că în proporție de 88% din respondenți nu au reclamat probleme întâmpinate, aceștia nu au beneficiat de drepturile legale în asemenea cazuri.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302