Studiu: Apetitul pentru vacanţe al românilor duce business-ul din turism la un record în 2016
2016 ar putea fi cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10 ani, relevă un studiu realizat de analiștii de la KeysFin. Cifra de afaceri a agențiilor de turism și a tur-operatorilor ar urma să treacă, în premieră, de 4,5 miliarde de lei, un nivel care ar putea atinge dublul încasărilor din 2010.
Revenirea economică din ultimii ani se vede și în turismul românesc. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului și Ministerul de Finanțe, prelucrate de analiștii de la agenția de servicii financiare KeysFin, numărul companiilor care activează în domeniul turismului românesc a depășit granița de 3000 de firme, în creștere cu peste 1000 față de nivelul din 2010.
Avansul business-ului în sectorul turismului se vede și în cifra de afaceri a firmelor care activează în domeniu. Aceasta a atins nivelul de 4,31 miliarde de lei în 2014, în creștere cu aproape 2 miliarde de lei față de anul de referință 2010.
“Datele statistice parțiale indică faptul că, în 2015, afacerile din acest sector au depășit nivelul din anul precedent, iar 2016 se anunță a fi cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10”, estimează analiștii de la KeysFin.
“Creșterea încrederii românilor în economie, dezghețul determinat de îmbunătățirea condițiilor macro-economice, efectele reducerii TVA, relativa stabilitate a monedei naționale și evoluția pozitivă a ofertelor operatorilor din turism, atât la nivel de paletă de servicii cât și în privința tarifelor, toți acești factori au influențat în sens pozitiv dinamica unui sector în care ne punem mari speranțe în viitor”, spun analiștii de la KeysFin.
Potrivit datelor KeysFin, tur-operatorii au realizat în 2014 afaceri de 2,035 miliarde de lei, în timp ce agențiile de turism au raportat un business de 1,95 miliarde lei. Alte 320 de milioane de lei au însemnat alte servicii de rezervare și asistență turistică.
Cele mai mari afaceri în sectorul turismului le-a realizat Touring EuropaBus Romania SRL (Eurolines), de 297,9 milioane de lei, firmă urmată, în TOP 10 – operatori din turism, de Perfect Tour SRL (226,5 milioane lei), Christian ’76 Tour SRL (213,5 mil.lei), Eximtur SRL (175,2 mil.lei), Happy Tour SRL (168,4 mil.lei) și Vola.ro SRL (122,3 mil.lei).
în clasament s-au mai situat, pe locurile următoare, Hotelair SRL, Fly Go Voyager SRL, Paravion Tour SRL și Business Travel Turism SRL, toate cu afaceri de peste 60 milioane de lei.
UNDE MERG ROMâNII îN VACANȚĂ
Atunci când vine vorbă să meargă în vacanțe, românii aleg în primul rând destinațiile din străinătate. Potrivit datelor INS, analizate de KeysFin, 647.000 de turiști au mers în străinătate în 2015 față de 564.000 care au ales destinațiile din țară.
“Datele legate de călătoriile în afara țării includ, bineînțeles, toate înregistrările oficiale, inclusiv biletele de avion sau de autocar vândute de firmele de profil pentru destinațiile din străinătate”, spun experții de la KeysFin.
“în ceea ce privește turismul intern, numărul total include atât turiștii români cât și cei străini cazați oficial în unitățile hoteliere. Știm foarte bine că există un număr foarte mare de turiști pe destinațiile interne, precum Litoralul sau Valea Prahovei, care nu sunt raportați oficial, fiind cazați în pensiuni, vile și la gazde, astfel că situația reală din piață trebuie privită cu rezervele de rigoare”, explică aceștia.
Cert este că, atât pe turismul intern cât și pe cel extern, statisticile indică un avans față de anii precedenți. în 2014 au fost înregistrați 542.000 de turiști care au ales vacanțele externe și 502.000 care au mers în destinațiile interne din țara noastră.
în ceea ce privește vacanțele în străinătate, statistica KeysFin arată că cele mai căutate destinații în 2015 au fost Grecia și Bulgaria, cu 136.812 turiști respectiv 110.558 turiști. Turcia, Spania, Italia, Germania, Franța și Marea Britanie s-au aflat, de asemenea, în prim-plan, cu câteva zeci de mii de turiști fiecare.
Pe lista destinațiilor alese de români, printre cele mai exotice se află Mexic, Australia, Iordania, Canada, Siria și Japonia.
“Statisticile situează în prim-plan Bulgaria, Grecia și Turcia – principalele destinații pentru turiștii români în sezonul estival. Prețurile bune oferite de tur-operatori și serviciile all-inclusive reprezintă principalele atuuri care au determinat această situație. în ceea ce privește țări precum Spania, Italia, Germania, avem foarte multe călătorii ale românilor care muncesc acolo, dar și un interes important din partea turiștilor interesați mai ales de city-break-uri în orașe precum Barcelona, Roma, Berlin, Paris sau Londra”, au explicat analiștii de la KeysFin.
Ei estimează că, în 2016, pe fondul provocărilor geopolitice la nivel internațional, vom asista la o concentrare a prezenței turiștilor români în destinații precum Bulgaria și Grecia, perdante urmând să fie în primul rând Turcia, Egiptul și chiar Franța, pe fondul temerilor privind atentatele teroriste.
Informațiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societățile comerciale și PFA-urile active din România.
Sursă foto: www.flyertalk.com