Studiu: Românii călătoresc mai mult și sunt mai avizați ca în trecut

Studiu: Românii călătoresc mai mult și sunt mai avizați ca în trecut
person Horeca
access_time_filled
  • evolutieturismromania22% dintre persoanele intervievate nu au fost anul trecut în vacanță, față de 44% în 2004
  • Ca și acum 10 ani, jumătate din populație pleacă în vacanțe interne, dar turismul extern aproape s-a triplat; au crescut semnificativ și vacanțele mixte (intern + extern)
  • Unul din trei turiști români apelează la serviciile unei agenții de turism pentru a cumpăra o vacanță
  • Avionul a devenit principalul mijloc de transport pentru vacanță
  • A dispărut practic cererea pentru hotelurile de o stea și s-a triplat, în schimb, opțiunea pentru 4 și 5 stele
  • Agențiile BIBI Touring sunt lideri detașați  în Prahova, cu o cifră de afaceri cumulată de peste 4 milioane de euro și o cotă de piață locală de 34%

Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult și sunt mult mai avizați ca în trecut, potrivit directorului general Bibi Touring, Adrian Voican.

Un studiu comparativ despre piața turismului realizat de BIBI Touring relevă faptul că în ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%. Bibi Touring a realizat un nou studiu în Ploiești, pe un eșantion reprezentativ format din 560 de subiecți intervievați pe bază de chestionar, în perioada 10-25 mai 2015. Acest studiu reflectă evoluția opțiunilor turiștilor români în ultimii zece ani, percepția acestora față de agențiile de turism și intențiile de vacanță pentru sezonul 2015.

Evoluția consumului turistic în ultimii 10 ani

„22% dintre persoanele intervievate nu au fost anul trecut în vacanță, față de 44% în 2004”

– În ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creștere avându-l persoanele 55+ (seniori) cu + 35% din total creștere, urmate de „aspiranți” (26-35 ani) cu 21%.

– O altă concluzie importantă este dată de faptul că în ultimii zece ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/pers.) au contribuit cu cea mai mare creștere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul „Înscrieri Timpurii”, bazate pe reduceri pentru achiziția din timp a biletelor, oferte care nu existau acum zece ani. În schimb, persoanele cu venituri mai mari și-au păstrat consumul turistic, renunțând totuși la vacanțele extravagante de tip „once in a life time”.

Consumul turistic pe destinații

„Consumul intern rămâne constant la pragul de 50% din total populație, dar se dezvoltă accelerat turismul extern și vacanțele mixte (intern + extern)”

– Din totalul celor intervievați,  50% au ales România ca destinație turistică, iar 24% au ales o destinație externă. Apetitul românilor pentru vacanțele externe a crescut de 2 ori și jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004 la 24% în 2014.

– O altă concluzie interesantă este faptul că a crescut consumul vacanțelor mixte (țară și străinătate) de peste 20 de ori, de la un procent nesemnificativ de 0,2% în 2004 la 5,4% în 2014. Este o tendință promițătoare despre care  anticipăm că își va continua creșterea, datorită profilului turistului român, dornic de nou dar și tradiționalist.

Rolul agenției de turism nu a scăzut!

„Unul din trei turiști români apelează la serviciile unei agenții de turism pentru a cumpăra o vacanță”

– Anul trecut, ca și acum zece ani, 31% din cei care au declarat că au fost în vacanță au apelat la serviciile unei agenții de turism.

– În 2014, cei mai apropiați de serviciile agențiilor de turism au fost cei care au cumpărat vacanțe externe cu 58% față de 53% în anul 2004, în timp ce pentru vacanțele în România au apelat 16% dintre  respondenți față de 25% în urmă cu zece ani.

Informare

Deplasarea la o agenție de turism pentru informare sau recomandarea prietenilor rămân variantele apreciate de persoanele „conservatoare” din clasa de mijloc în timp ce segmentele tânăr „aspirant”  și cel premium „business” au trecut la căutarea informațiilor despre vacanțe preponderent pe internet.

– În anul 2014, jumătate dintre cei care au plecat în vacanță s-au informat despre destinații prin internet iar 30% prin agenții și 20% prin prieteni, în timp ce în anul 2004, în România internetul se afla abia la început.

Ce ar alege un turist între promoție și siguranța vacanței?

– 73% siguranță
– 27% preț

Deși par surprinzătoare aceste date, experiențele anterioare mai puțin plăcute ale turiștilor atrași de prețurile mici au făcut ca aceștia să vadă acum cu alți ochi siguranța propriilor vacanțe. Desigur că promoțiile și prețurile mici vor continua să fie o atracție irezistibilă pentru turiști, dar aceștia vor acum să știe încă de la plecare care sunt toate condițiile de transport, cazare și masă pentru care plătesc.

Intenția de vacanță în 2015

– 42% declară că vor pleca în vacanță în țară (față de 50% în 2014)
– 28% intenționează să plece  în vacanțe externe (față de 23%  în 2014)
– 23% nu vor pleca în vacanță (față de 22% în 2014)

Gradul de confort dorit de turiști

– categoria 2*  a scăzut la jumătate în ultima decadă, de la 30% în 2005 la 15% în 2015
– categoria 3* are acum 57% din preferințe față de 42% în 2005
– categoria 4* a crescut de aproape trei ori în ultimii zece ani și are acum 22%  din preferințele turiștilor față de doar 8% în 2005
– categoria 5*  are acum 5% din preferințe, în timp ce acum zece ani acest „lux” era doar o excepție.

Mijloace de transport folosite în vacanță

„Transportul în vacanță cu avionul a zburat peste opțiunea autocarelor de acum zece ani”

– În 2015, 55% dintre turiști preferă să plece în vacanță cu avionul față de 21% în 2005
–  Cei ce folosesc mașina proprie în vacanță reprezintă 28% față de 15% în 2005
– Vacanțele cu autocarul sunt în scădere, astfel că în 2015 doar 16% dintre turiști mai preferă acest mijloc de transport față de 25% în 2005

Bugetul de vacanță / familie

„Creșterea dorinței de confort mărește bugetul pentru vacanța românilor”

– sub 1.000 lei este alocat de 11% dintre turiști în 2015, față de 34% în 2005
– între 1.000 și 2.000 lei este alocat de 42% dintre turiști, față de 34% în 2005
– între 2.000 și 4.000 lei este alocat de 28% dintre turiști, față de 7% în 2005
– peste 4.000 lei este alocat de 17% dintre turiști, față de 5% în 2005

Segmentul online

„Românii încă nu se înghesuie să cumpere vacanțe online”

– 75% nu au cumpărat niciodată un bilet de vacanță online
– 10% o singură dată
– 12% de mai multe ori

Rezultatele BIBI Touring în 2014

În anul 2014, agențiile BIBI Touring au fost cele mai performante agenții de turism din Prahova, cu o cifră totală de afaceri de peste 4 milioane de euro și o cotă de piață locală de 34%, performanță realizată într-un mediu concurențial foarte puternic dat de cele 118 agenții de turism active în acest județ. Prin rezultatele financiare obținute în 2014, BIBI Touring confirmă prezența constantă timp de 15 ani în Topul Firmelor Prahovene, realizat de Camera de Comerț și Industrie Prahova, obținând an de an „Trofeul de Excelență”.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302