Expansiunea lanturilor foodservice strans legata de cea a segmentului de retail
Expansiunea lanturilor foodservice strans legata de cea a segmentului de retail
Potrivit unui studiu realizat de Euromonitor International pe piata romaneasca, expansiunea lanturilor de servicii alimentare in Romania, precum Burger King, Starbucks, Costa Caffe, Cinnabon, McDonald’s, KFC sau Pizza Hut, se datoreaza in mare parte expansiunii continue a segmentului de retail din ultimii ani, in tara noastra. Studiul vorbeste de „un mariaj intre retaileri si marile lanturi de servicii alimentareâ€, care reprezinta cel mai bun motor de expansiune pentru lanturile foodservice.
Astfel, marile hypermarketuri precum Carrefour, Cora, Auchan si Real au patruns agresiv pe piata romaneasca, in ultimii ani, urmarind planuri ambitioase de expansiune in regiune. Aceasta inmultire a centrelor comerciale, a hypermarketurilor si a mallurilor a creat o nisa extrem bine conturata pentru inmultirea lanturilor de servicii alimentare, in tara noastra, printre care Burger King, Starbucks, Costa Coffee, Nordsee, Broaster Chicken si Cinnabon, precum si alte lanturi cu servicii rapide precum McDonald’s, KFC si Pizza Hut. in timp ce retailerii cauta aceste branduri pentru prestigiul lor si pentru cresterea numarului de clienti, lanturile foodservice folosesc aceasta expansiune a retailerilor, pentru a patrunde in zone benefice lor, multe hypermarketuri de exemplu fiind plasate in afara oraselor, unde oamenii cauta o masa rapida, dupa o zi lunga de shopping.
Faptul ca operatorii de malluri si hypermarketuri se bucura de o relatie tot mai buna cu lanturile internationale precum McDonald’s si Starbucks reprezinta un trend peste tot in lume, arata studiul celor de la Euromonitor International.
Pana in 2008, rata de crestere a mallurilor din Romania era una dintre cele mai mari din Europa, lucru care a dus si la o dezvoltare puternica a lanturilor foodservice la noi in tara, ducand astfel la o crestere a vanzarilor de la 20 milioane de dolari, in 2004, la 200 de milioane de dolari, in 2009.
Criza financiara este putin probabil sa opreasca expansiunea retailerilor. Principalele hypermarketuri – Carrefour, Cora, Auchan si Real, se asteapta sa isi continue expansiunea in Romania, investind in orasele cu peste 150.000 de locuitori. Acest lucru va continua sa atraga principalele lanturi de foodservice in curtea acestora. Dezvoltarea lanturilor fast-food va continua asadar sa fie strans legata de deschiderea a noi magazine de retail modern.
„Cafenelele traditionale vor beneficia de aceasta tendinta, desi cafenelele specializate sunt cele care vor beneficia cel mai mult de expansiunea segmentului de retail. Faptul ca, Gloria Jean, Starbucks, Coffee Republic si Costa Caffee si-au deschis magazine in malluri, reprezinta o confirmare a acestui trend. Hypermarketul Real a facut, de asemenea, o intelegere cu Turabo Cafe, cu scopul de a deschide cafenele Turabo in fiecare magazin Real. De asemenea, lantul Pizza Hut, se asteapta sa patrunda usor si pe piata de retailâ€, se arata in comunicatul Euromonitor International.
La un nivel mai larg, „mariajul dintre lanturile foodservice si retaileri este asteptat sa ramana unul dintre cele mai puternice motoare de dezvoltare pentru operatorii foddservice, dornici de expansiune pe pietele emergenteâ€, se mai arata in comunicat.