10 trenduri in industria BAUTURILOR pentru 2010
Vinurile tinere Chardonnay inlocuiesc vinurile vechi maturate in butoaie de stejar. Vinurile noi sunt mai usor de combinat cu mancarea. Mai multe podgorii s-au concentrat din ce in ce mai mult pe caracteristicile fructelor din vinurile Chardonnay.
Sauvignon Blanc continua sa castige popularitate, cu Noua Zeelanda in frunte. De asemenea Africa de Sud, Chile, California si Virginia sunt mari producatoare de Sauvignon Blanc.
Vinuri mai putin cunoscute ca Torrontes, Bonarda, Carmenere, Albarino, Chenin Blanc sunt din ce in ce mai cautate. Aceste vinuri reprezinta alternative mai putin scumpe, aspect important pentru consumatori.
Vanzarile de sampanie sunt in scadere anul acesta, dar vanzarile vinurilor spumante, cum ar fi Cava, Prosecco, Cremant, sunt in crestere. Cocktailurile noi si inovative si bauturile punch folosesc din ce in ce mai mult vinurile spumante, care sunt mai putin scumpe.
Sangria vine puternic din urma, deseori incadrandu-se in vinurile speciale mai putin scumpe de pe piata.
Se revine la cocktailurile originale. Cocktailurile precum mojito, margarita, sidecar sunt reinnoite cu ingredinte noi, proaspete, precum ierburi, condimente, fructe si legume mai neobisnuite. Barurile selecte isi creeaza propriile mixuri.
Noutatea este cuvantul cheie in cocktailurile din ziua de azi. Barurile creaza modalitati contemporane pentru a servi cocktailurile.
Berea creste in popularitate. Localurile care pun accentul pe consumul de bere cresc in popularitate, demonstrand compatibilitatea dintre bere si mancare. Berea are rolul sau si in cocktailuri.
Revolutia”slow food†se bucura acum de bauturi produse la nivel local. Toate cele 50 de state americane au cel putin o podgorie si majoritatea produc ierburi si condimente pentru aromatizarea cocktailurilor pe baza de vodka sau rom.
Popularitatea vinurilor si asocierea dintre mancare si vin este in crestere. Asocierile dintre vin si branza, vin si produse cu ierburi aromatice, vin si ciocolata sunt extrem de puternice astazi. Publicul tanjeste sa afle cat mai multe despre combinarea mancarii cu bautura, fie ca este vin, bere sau cocktailuri.