Agentiile de turism nu au iesit din criza
Agentiile de turism nu au iesit din criza
Vanzarile agentiilor de turism din Romania au scazut cu aproximativ 15% anul trecut, potrivit presedintelui Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Corina Martin, aspect datorat faptului ca multi romani au renuntat la vacante sau au cumparat pachete turistice mai ieftine care au inclus mai putine zile de cazare. Anul 2010 a adus si inchideri a zeci de agentii de profil, a mai declarat presedintele ANAT.
„Efectele crizei economice asupra turismului romanesc au fost chiar mai puternice in 2010. Daca in anii trecuti romanii isi permiteau cate doua vacante, una vara, cealalta in perioada sarbatorilor de iarna, in 2010 multi romani au renuntat la a doua vacanta, iar unii nu si-au mai permis nici macar o vacanta pe an”, a declarat Corina Martin.
Aceasta a dat exemplu scaderile de vanzari inregistrate pe litoralul romanesc, care concentreaza aproximativ 46% din capacitatea de cazare a Romaniei. in 2010, pe litoral s-au inregistrat scaderi ale vanzarilor cu 18% fata de 2009, in conditiile in care si in anul 2009 se inregistrasera scaderi de 15% fata de anul anterior.
Potrivit estimarilor ANAT, aproximativ 10% din cele aproape 850 de agentii de turism membre ale asociatiei au fost inchise anul trecut, din cauza crizei economice. Corina Martin a precizat ca si inainte de criza economica se inchideau anual aproape 10 – 15 agentii de turism, insa apareau altele.