Apartamentele in regim hotelier concureaza puternic hotelurile
Apartamentele in regim hotelier concureaza puternic hotelurile
Un segment al industriei ospitalitatii deloc de neglijat in ultima perioada il reprezinta apartamentele in regim hotelier, o concurenta serioasa pentru hotelieri. Cu un grad de ocupare care rareori coboara sub 80%, apartamentele inchiriate in regim hotelier aduc proprietarilor profituri sigure si starnesc nemultumirea hotelierilor. Majoritatea proprietarilor de astfel de aparatamente este increzatoare: in 2010 se asteapta la o crestere de 15-20% si la inaugurarea a cel putin 100 de apartamente noi.
Teoretic, in anul 2009, in jur de 950 de apartamente au fost inchiriate in regim hotelier. Dintre acestea mai putin de 500 sunt omologate ca apartamente in regim hotelier, restul de 400 fiind apartamente in blocuri vechi sau condominiumuri pe care proprietarii le inchiriaza pe noapte. Cea mai mare parte din capacitatea de cazare a apartamentelor in regim hotelier este localizata in Bucuresti, in restul tarii existand mai putin practica inchirierii de apartamente in regim hotelier.
Piata acestui segment este estimata la peste zece milioane de euro, clientii cei mai vizati fiind oamenii de afaceri. De aceea, oferta este in mare parte alcatuita in jurul confortului de patru stele, tariful mediu negociat ajungand chiar si la 40 de euro pe noapte. La astfel de tarife si gratie unui grad de ocupare ridicat, multi proprietari au facut profit. Succesul lor a determinat chiar si dezvoltatorii imobiliari care nu si-au vandut apartamentele sa le transforme in astfel de unitati de cazare, mai ales ca investitia intr-un apartament in regim hotelier se recupereaza in jumatate din timpul necesar recuperarii in cazul unui hotel (sapte-zece ani).
Lipsesc insa unitatile afiliate unor lanturi internationale. „Nu avem inca brandurile de apartamente in regim hotelier Hilton, InterContinental sau Marriott, care, desi sunt prezente pe piata, nu au facut inca acest pas”, spune Mircea Draghici, specialist CBRE pe segmentul hotelarie. „Abia cand vor intra acestia se va simti o diferenta pe acest segment. Oricum, in doi ani, sigur vom avea un mare brand international care isi va anunta intrarea pe aceasta nisa”, adauga el.
Pana in prezent, doar cei de la Metropolis au afiliat apart-hotelul construit anul trecut unui brand international, Starlight. „Apartenenta la un lant international aduce cu sine o recunoastere a marcii, chiar daca este un concept de nisa”, a declarat Georgeta Grecu, manager al Starlight Suites Hotel. Inaugurat in octombrie, apart-hotelul a avut un grad mediu de ocupare de 45%, insa pentru 2010 s-a estimat o crestere pana la 65%.
ÂÂ
ÂÂ
ÂÂ
ÂÂ