Bilantul Sapore 2011

Bilantul Sapore 2011
person Horeca
access_time_filled

Bilantul Sapore 2011

logo_sap_en_h

Organizatorii expozitiei dedicata sectorului food&beverage, Sapore 2011 de la Rimini Fiera, incheiata in data de 22 februarie, s-au declarat multumiti de rezultatele inregistrate in acest an. Numarul vizitatorilor a crescut cu 5%, fata de 2010, ajungand la 79.823 in acest an, inregistrandu-se o crestere de 16% a participarii vizitatorilor straini. in fiecare zi expozitia Sapore a gazduit aproximativ 3.000 de intalniri de afaceri, comparativ cu cele 1.000 inregistrate anul trecut. Standurile expozitiei au prezentat produse alimentare de catering, congelate, organice, specialitati regionale italiene si straine, fructe de mare, paste, uleiuri de masline extra virgine, deiverse sortimente de bauturi, beri special, vinuri spumante si sampanii.

Printre noutatile prezentate la Sapore 2011, un succes deosebit l-a avut Cooking Pasta, zona in care s-au desfasurat serie de evenimente despre gatirea pastelor si a adunat artizanii din sectorul de productie de paste. Principalii sustinatori ai aevenimentelor a fost atat APPAFRE (Asociatia Producatorilor de Pasta Fresca), care a organizat zilnic sesiuni de degustare ale companiilor membre, cat si Concursul de Paste Italiene la care au participat peste 30 de chefi.

1Sapore

Presedintele Rimini Fiera, Lorenzo Cagnoni, a declarat ca”Obiectivul nostru de a face aceasta expozitie cunoscuta pe plan international a fost atins in totalitate, datorita evenimentelor si oportunitatilor de business care s-au concentrat catre atingerea acestui scop”. Business Unit managerul Rimini Fiera, Patrizia Cecchi a spus ca Sapore 2011 a evidentiat cel mai bine tendintele din piata produselor alimentare, prin experientele degustarilor si noile trenduri de consum in sectorul restaurantelor.
in cadrul expozitiei au fost prezentate si noile formate ale industriei fast food, prin care logo-urile unui numar mare de distribuitori sau branduri food/beverage se vor gasi in aceste restaurante. Studiul realizat cu aceasta ocazie a evidentiat faptul ca obiceiurile de consum ale italienilor sunt orientate catre fast food. 80% din consumatorii chestionati au mancat la fast food, 70% apreciaza acest tip de local pentru ca le ofera posibilitatea sa manance in orice moment al zilei, iar jumatate din ei au declarat ca preturile sunt convenabile.

sapore_2011

La Sapore 201, Organic Cuisine si-a confirmat importanta pentru piata de eating out, in contextul intalnirii anuale organizate de CCPB (Certificazione e controllo prodotti biologici) in care s-a prezentat raportul Bio Bank realizat in 2010, care a evidentiat un numar de 434 de restaurante si baruri ce utilizeaza in proportie de 70% produse organice (cu 7,5% mai mult decat in 2009).
Zona bucatarilor profesionisti a fost animata de Federatia Chefilor Italieni (FIC), singura asociatie italiana de profil recunoscuta de WACS (World Association of Chefs Societies), care are 19.000 de membri bucatari profesionisti, bucatari proprietari de restaurante, profesori la scolile de hotelarie si studenti.

Peste 70 de chefi au preparat retete utilizand ingrediente proaspete, pentru promovarea bucatariei italiene si a potentialului bucatariei mediteraneene. Prin showurile gastronomic live, Maestri di Cucina au adus un tribut lui Pellegrino Artusi, cel care a fost promotorul reinventarii gastronomiei italiene (autor al cartii de bucate La scienza in cucina e l’arte di mangiare bene) si recunoscut ca parintele bucatariei italiene moderne.
Printre personalitatile care au vizitat expozitia Sapore in acest an s-a numarat si Massimo Bottura, proaspat desemnat cheful anului 2011. Sapore 2011 a fost organizat sub patronajul Ministerului Agriculturii, Autoritatile Regiunii Emilia-Romagna si Autoritatile Provinciei Rimini.

Pentru detalii suplimentare accesati: http://en.saporerimini.it/press_area/Rim-news_dettaglio.asp?codice=4083&Tipo=C&Pagina=Rim-news_elenco.asp

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302