Brandul turistic al României, dat drept exemplu la OMT

Brandul turistic al României, dat drept exemplu la OMT
person Horeca
access_time_filled

Reprezentanți ai Ministerului Turismului și specialiști în branding turistic și marketingul destinațiilor au prezentat brandul de turism al României la cea de-a 54-a reuniune a Comisiei pentru Europa a Organizației Mondiale a Turismului (OMT). Comisia s-a întrunit în perioada 9-10 mai 2012, la Batumi (Georgia), iar prezentarea a avut loc în prima zi a reuniunii, în cadrul seminarului „Branding Tourism Destinations in a Connected World”.

brand2

În cadrul seminarului au fost abordate teme precum: aspecte ale industriei turistice cu referire la brandingul destinației, noi tendințe și strategii în branding, utilizarea tendințelor sociale în creșterea importanței brandului. Totodată, au avut loc dezbateri cu privire la importanța brandului național de turism pentru o destinație care dorește să se poziționeze pe această piață.
Studiul de caz cu privire la România a abordat procesul detaliat derulat de țara noastră pentru definirea brandului național de turism, metodologia de analiză și cercetările care au stat la baza acestui proces, precum și principalele modalități de implementare și comunicare a brandului aplicate de MDRT. Astfel, au fost prezentate câteva campanii de promovare derulate de minister în ultimii ani, cu scopul creșterii gradului de conștientizare asupra României ca destinație de turism: campanii media pe principalele piețe țintă din străinătate și pe canale interne, parteneriate de promovare a brandului turistic național, prin organizarea de evenimente și emisiuni TV, pe plan intern sau extern, participarea la manifestări expoziționale interne și internaționale din domeniul turismului și, nu în ultimul rând, modalități de intensificare a promovării în mediul online.
Lucrările comisiei, la care au participat reprezentanți din peste 20 de țări, au fost deschise de secretarul general al OMT, Taleb Rifai, în prezența președintelui Georgiei, Mikheil Saaskashvilii, și a ministrului economiei din Georgia, Vera Kobalia.

Despre brandul turistic al României
Proiectul de definire și implementare a unui brand național de turism a demarat în 2007, dată la care României i-au fost alocate, în acest scop, fonduri europene nerambursabile în valoare de 75 de milioane de euro, pentru perioada 2007-2013. Alocarea s-a realizat în cadrul Programului Operațional Regional, operațiunea Crearea unei imagini pozitive a României ca destinație turistică  prin definirea și promovarea brandului turistic național. În anul 2009 au avut loc licitația internațională pentru contractarea serviciilor de definire și realizare a brandului de turism al României. Începând din toamna anului următor, România a început să se promoveze ca destinație de turism sub actuala identitate vizuală.
Campaniile derulate de MDRT pentru promovarea brandului de turism al României au ca scop construirea unei imagini pozitive a țării ca destinație de turism, atât la nivel intern, cât și la nivel extern, prezentarea avantajelor sale competitive, precum și consolidarea imaginii mărcii sale turistice, astfel încât țara noastră să se evidențieze între toți ceilalți competitori din regiune și din Europa.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302