BUCATE PE ROATE, o afacere cu gust românesc
O IDEE ȘI MULT CURAJ. CU ACESTE INGREDIENTE A PORNIT LA DRUM POVESTEA “BUCATE PE ROATE”, O FIRMĂ DE CATERING LANSATĂ îN 2009 DE DOI TINERI CURAJOȘI, PENTRU CARE UN DOMENIU ABSOLUT NOU (EI VENIND DIN INDUSTRIA AUTO) ȘI PROVOCĂRILE ACTIVITĂÈšII DE CATERING NU AU REPREZENTAT UN IMPEDIMENT îN DEZVOLTAREA UNUI CONCEPT DE SUCCES. AU PORNIT CU UN SINGUR CONTRACT, PRIN CARE LIVRAU MASA DE PRâNZ PENTRU O COMPANIE MARE, IAR ASTĂZI DEZVOLTĂ MAI MULTE NIȘE DE BUSINESS: CATERING DE EVENIMENTE ȘI CONTRACTE DE FURNIZARE PRâNZ PENTRU DIFERITE COMPANII, DELIVERY ȘI MâNCARE LA OALĂ.
CONCEPTUL ȘI DIRECÈšIILE DE BUSINESS
Conceptul “Bucate pe roate” a pornit din dorința de a oferi o mâncare “ca acasă”, gătită într-un mod corect, la un preț corect. Dacă la început firma se axa în principal pe delivery simplu, ulterior a dezvoltat în special partea de catering pentru evenimente.
“în acest moment suntem axați în principal pe catering de evenimente și contracte de furnizare prânz pentru diferite companii. Pe lângă aceasta, avem și o divizie de delivery si mâncare la oală. La început am mers pe delivery simplu și eventual contracte, dar ulterior am crescut partea de evenimente, care ne-a plăcut foarte mult. Principalele direcții de busines, în ordine, ar fi: cateringul pentru evenimente, cateringul pentru companii, mâncarea la oală și delivery clasic, în care clientul intră pe site-ul bucateperoate.ro și își comandă mâncare”, ne-a declarat Adrian Ungureanu, unul din cei doi tineri care au lansat business-ul “Bucate pe roate”.
Principalii clienți care apelează la serviciile acestuia sunt companiile medii/ mari care organizează evenimente sau vor să ofere o masă caldă angajaților.
“în ceea ce privește meniurile de evenimente, avem niște variante standard, sunt sunt cateva variante de meniu de bufet suedez pe care clientul și le poate alege sau se pot personaliza în funcție de dorința clientului. Pe lângă aceste meniuri standard oferim și variante specializate de tip coffee break sau variante pentru desert, intenționăm să introducem și o variantă pentru Candy bar”, spune Adrian Ungureanu, care precizează că pe lângă mâncare, “Bucate pe roate” poate oferi și partea de logistică.
în ceea ce privește partea de delivery și mâncare la oală, firma are un meniu diversificat și se axează în principal pe mâncare românească.
FACTORII CARE AU DUS LA SUCCES: ECHIPA, MâNCAREA, ATENÈšIA LA DETALII ȘI SEO
începutul a fost destul de greu recunosc tinerii antreprenori, care susțin că în primii 3 ani tot ce încasau reinvesteau. în succesul business-ului a cântărit foarte mult echipa, care în prezent numără peste 30 de oameni. “Am avut noroc să avem oameni de calitate și asta ne-a ajutat”, spune Adrian Ungureanu. Acesta subliniază că unul din factorii care au dus la succes a fost o relație apropiată cu clienții.
“Noi am încercat o continuă apropiere de clienți, tot timpul suntem în contact strâns cu ei și încercăm să aflăm de la ei cele mai mici detalii, astfel încât să reușim să ne ridicăm la așteptările lor. Solicităm feedback după fiecare eveniment, sunăm clientul, îl întrebăm dacă are vreo sugestie, dacă au fost preparate care nu s-au mâncat, dacă au ajuns preparatele ș.a. Tot timpul am ținut cont de sugestiile clientului și cred că asta ne-a ajutat să fim mereu mai buni”, spune Adrian Ungureanu.
Acesta subliniază că cea mai bună promovare pentru business-ul “Bucate pe roate” a făcut-o mâncarea. “Mâncarea ne-a promovat”, subliniază el. “A contat și faptul că am avut o promovare bună a site-ului, am pus accent pe partea de SEO. Am folosit toate canalele la îndemână, facebook, rețelele de socializare, ca să ne promovăm”, conchide Adrian Ungureanu.
Diana SBâRCEA