Care sunt cele mai mari grupuri hoteliere din lume în 2011?
Grupul hotelier Intercontinental Hotel Group este cel mai mare lanț hotelier din lume, după numărul de camere, conform clasamentului anual publicat recent de MKG Hospitality Group. Cu 4437 de hoteluri în întreaga lume și cu peste 640.000 de camere, IHG își păstrează supremația în 2011. Pe locul 2 în topul celor mai mari grupuri hoteliere din lume se situează grupul Hilton Worldwide, cu 3689 de hoteluri și 605.938 de camere, urmat de Wyndham Worldwide, care are 7152 de hoteluri însă doar 605.713 camere.
Clasamentul realizat de MKG Hospitality scoate la iveală câteva schimbări interesante în topul celor mai mari grupuri hoteliere din lume. La data de 1 ianuarie 2011, patru grupuri hoteliere au trecut pragul de 600.000 de camere operaționale în întreaga lume, datorită unei strategii de dezvoltare focusată pe franciză. Acestea sunt: IHG, Hilton Worldwide, Wyndham Worldwide și Marriott International.
IHG a reusșit să se plaseze pe locul 1 prin dezvoltarea brandurilor sale Holiday Inn și Holiday Inn Express. Grupul Hilton a lucrat de-a lungul timpului pentru a-și dezvolta brandurile sale precum Hampton Inn sau Garden Inn, în niște francize de succes, reusind astfel să obțină poziția a doua. Wyndham Worldwide și-a dezvoltat propriile branduri precum Days Inn și Ramada.
Grupul Marriott International este plasat pe locul 4 în clasamentul celor mai mari grupuri hoteliere după numărul de camere, prin brandurile sale de top (în special Courtyard) care au contribuit la creșterea acestui lanț.
În ciuda unei creșteri semnificative, care este de asemenea susținută de brandurile sale, grupul Accor (care a trecut pragul de 500.000 de camere), rămâne la distanță mare de prima poziție și se poziționează acum pe locul 5, în fața grupului Choice International.
Cu o gamă bogată de branduri de lux, Starwood Hotels&Resorts se plasează pe locul 7, în fața grupului hotelier Best Western, retrogradat pe locul 8. Starwood Hotels își continuă dezvoltarea brandurilor Sheraton și Le Meridien, care au avut un început promițător și cu brandul W care a făcut valuri în Europa și în Orientul Mijlociu.
Carlton Hospitality beneficiază de pe urma creșterii Rezidor. Grupul inaugurează din ce în ce mai multe Radisson Blu și Park Inn. Hyatt Hotel Corporation ocupă ultima poziție.
În ceea ce privește brandurile hoteliere, clasamentul rămâne de necontestat. Prima poziție este ocupată de brandul Best Western, cu peste 300.000 de camere în întreaga lume. Locul 2 îi revine brandului Holiday Inn, cu 230,117 camere.
Iată top 10 branduri hoteliere după numărul de camere: