Cele mai profitabile evenimente pentru restaurantele din România

Cele mai profitabile evenimente pentru restaurantele din România
person Horeca
access_time_filled

90% din evenimentele organizate de restaurantele românești sunt nunți și petreceri pentru diferite organizații, botezurile fiind pe locul trei în topul evenimentelor pe care consumatorii români aleg să le organizeze în afara casei. Cele mai profitabile evenimente pentru restaurante rămân nunțile în toate cele cinci zone ale țării unde Unilever Food Solutions, divizia specializată de soluții gastronomice a companiei Unilever, a analizat dinamica evenimentelor din portofoliul restaurantelor.

restaurante1
100 de restaurante din cinci zone ale țării au raspuns chestionarului Unilever Food Solutions, divizia pentru bucătari profesioniști a companiei Unilever, realizat pentru a vedea cu ce soluție ar putea veni compania în ajutorul proprietarilor de restaurante pentru ca aceștia să obțină un profit mai mare din evenimentele pe care le organizează.

Din ce obțin restaurantele cel mai mare profit
În București, patronii de restaurante (80%) au declarat că cel mai mare profit în 2011 a fost adus în localurile lor de nunți, urmate de petrecerile private și cele pentru diverse organizații– 20%. Restaurantele din Muntenia declară tot nunțile în vârful topului în ceea ce privește profitul obținut în 2011 – 75% din restaurante, urmate de botezuri și petrecerile pentru diferite organizații. La fel este si cazul restaurantelor din Ardeal, unde nunțile aduc cel mai mare profit în 80% din restaurante, pe când evenimentele pentru organizații aduc profit mai mare în doar 20% din localuri.
Profitul obținut din nunți detine monopol și în Mureș și Cluj, celelalte evenimente nefiind semnificative pentru localurile chestionate. În vestul țării, nunțile și petrecerile pentru organizații aduc un profit considerabil restaurantelor – în cazul a 69%, respectiv 34% din restaurante. Restaurantele din Moldova înregistrează o diferență semnificativă față de celelalte regiuni în ceea ce privește organizarea evenimentelor, așa încât, pe locul doi din punct de vedere al profitului, după nunți, botezurile aduc cel mai mare câștig pentru 42% din restaurante.

restaurante2
Gusturile românilor, în schimbare
În ceea ce privește schimbările în gusturile românilor și preferințele lor când vor să-și organizeze un eveniment, observațiile proprietarilor diferă în funcție de zone. Astfel că, proprietarii restaurantelor din Moldova și București consideră că gusturile românilor tind spre uniformizare, lucru observat mai ales din solicitările clienților de-a lungul anului, pentru meniurile evenimentelor. Proprietarii restaurantelor din Brașov, vestul țării, Cluj, Mureș, Prahova, Dâmbovița și Buzău apreciază că gusturile românilor s-au diversificat – aproape 70% din restaurantele din aceste zone, în vreme ce restul afirmă că gusturile au rămas neschimbate și că tind spre uniformizare.
restaurante4Uniformizarea, respectiv diversificarea gusturilor românilor pot fi observate în modul în care consumatorii își aleg meniul pentru evenimentele pe care vor să le organizeze în afara casei. Majoritatea clienților din Moldova știu ce preparate vor să conțină meniul pentru evenimentul lor, dar cer și părerea specialiștilor restaurantului – în 64% din restaurante, în timp ce în restul restaurantelor, clienții aleg în funcție de recomandările bucătarilor. În vestul țării, clienții vor să li se facă o serie de oferte, din care să o aleagă pe cea mai bună – 73% din restaurante.
În Mureș, Cluj și București situația este asemănătoare cu a restaurantelor din vestul țării, astfel că, alegerea meniurilor pentru evenimente are loc în urma recomandărilor bucătarilor – 80% din restaurante. Restaurantele din Prahova, Dâmbovița și Buzau alcătuiesc meniurile pentru evenimente în funcție de dorințele clienților, care, în cele mai multe cazuri știu ce vor să aibă la masă, dar cer și o a doua părere bucătarului. Restaurantele din Brașov sunt cele mai echilibrate, așa încât ofertele de meniuri sunt facute fie de restaurante și acceptate de clienți, fie de restaurante, la cererea clientului.
Care sunt prioritățile românilor când vor un eveniment la restaurant
Când vor să-și organizeze un eveniment în restaurant, clienții ierarhizeaza diferit (în funcție de regiunea țării) prioritățile în alcătuirea meniului. Astfel că, unii sunt interesați de rafinamentul preparatelor și de diversitatea meniului și abia apoi aduc în discuție bugetul – doar 20% din restaurantele din Moldova au afirmat că bugetul este pus în topul priorităților de clienți; la fel se întâmplă cu restaurantele din Prahova, Dambovița, Buzău și Brasov, bugetul fiind pus pe un loc inferior, după ce sunt luate în considerare rafinamentul și diversitatea mâncării din meniu.
Restaurantele din celelalte zone ale țării menționează că atunci când vor să-și organizeze un eveniment, clienții încearcă să facă o alegere echilibrată care să le asigure un meniu rafinat și diversificat, dar în limitele unui anumit buget alocat evenimentului, care este primul adus în discuție – 75% din restaurante.

restaurante3
Ce și câtă mâncare vor să aibă românii în meniuri la evenimente
Diferențele între regiuni apar și în ceea ce priveste preparatele pe care clientii si le doresc in meniuri pentru evenimente. Astfel că, în meniuri sunt cerute în primul rand, fripturile în restaurantele din Moldova, București (60% din restaurante), Prahova, Dâmbovița și Buzău (87% din restaurante). Preparatele tradiționale sunt pe primul loc în topul preferințelor clienților în vestul țării – 62% din restaurante spun asta și în restaurantele din Prahova, Dâmbovița și Buzău – 93% din restaurante precum și  Brașov – 87% din restaurante. Aperitivele sunt cel mai des dorite în meniuri în vestul țării – în 82% din restaurante, precum și în meniurile restaurantelor din Mureș, Cluj și București și în cele din Muntenia – 81% din restaurante.
Analizând toate aceste rezultate, precum și numărul mare de preparate pe care clienții și le doresc în meniuri la evenimente – trei preparate doar în Moldova, 4-5 preparate în vestul țării, Mureș, Cluj, București, Muntenia și Brașov, Unilever Food Solutions a realizat două materiale pentru a veni în ajutorul restaurantelor din România pentru ca acestea să obțină un profit și mai mare din evenimentele pe care le organizează și pentru ca ele să fie inspirate și inovative.
Chestionarul despre evenimente a fost aplicat proprietarilor de restaurante din București, Ardeal, (Cluj, Mureș, Brașov), vestul țării (Arad, Oradea, Timișoara), Moldova (Suceava, Iași, Botoșani), Muntenia (Prahova, Dambovița, Buzau).

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302