China va deveni sursa nr. 1 de turişti pentru piaţa internaţională
China va deveni în 2013 principala sursă de turiști pentru piața internațională, potrivit „China Outbound Tourism Research Institute”, care a anunțat că peste 70 de milioane de chinezi au călătorit în străinătate anul trecut, cheltuind nu mai puțin de 70 de miliarde de dolari. China se situează în prezent pe poziția a 3-a la nivel mondial în ceea ce privește numărul de turiști pe care îi furnizează piețelor internaționale dar și în ceea ce privește sumele cheltuite de turiști în străinătate, după SUA și Germania.
Potrivit Institutului de cercetări a turismului outbound din China, dacă în ultimii 15 ani am asistat la primul val de turiști chinezi, pe piețele internaționale, un nou val de turiști se îndreaptă spre diferite destinații turistice din întreaga lume. Este momentul oportun pentru operatorii de turism din întreaga lume (inclusiv pentru cei din România) să se promoveze pe piața chineză și să îi atragă cu ofertele lor. Este momentul să spuneți „Ni Hao” noului val de turiști din China.
Potrivit reprezentanților Institutului, turiștii chinezi sunt mai predispuși să aleagă destinații turistice necunoscute, din dorința lor de exploatare și, fiind mai bogați, sunt mai predispuși să cheltuie sume mai mari pe bunuri de marcă sofisticate.
Creșterea consumului și a prosperității în China, simplificarea procedurilor birocratice în ceea ce privește obținerea pașapoartelor dar și a vizelor, intensificarea activităților de marketing turistic atât în mediul online cât și offline, dar și influența social media sunt unii dintre principalii factori care au dus la creșterea turismului outbound în China. La toate acestea se adaugă și suportul oferit de guvernul chinez pentru dezvoltarea turismului outbound.