COMERTUL ELECTRONIC ROMANESC, in plina ascensiune

COMERTUL ELECTRONIC ROMANESC, in plina ascensiune
person Horeca
access_time_filled

DATELE AU FOST FACUTE PUBLICE IN CADRUL GALEI PREMIILOR eCOMMERCE 2010, SINGURUL EVENIMENT DEDICAT PIETEI DE COMERT ELECTRONIC DIN ROMANIA. PESTE 100 DE MAGAZINE ONLINE, DINTRE CARE 55 START-UP-URI SI 47 CU TRADITIE PE PIATA ELECTRONICA ROMÂNEASCA AU CONCURAT ANUL ACESTA LA GPeC.

  •   RESPECTAREA LEGISLATIEI IN VIGOARE, O CONDITIE ESENTIALA PENTRU UN MAGAZIN ONLINE DE SUCCES

Evenimentul si-a propus sa creasca standardele in comertul electronic si sa impuna magazinelor online romanesti regulile de buna practica in e-Commerce: sa nu faca spam, sa respecte legislatia in vigoare, sa asigure clientilor toate informatiile necesare despre procesul de tranzactionare, sa ofere informatii complete de contact, sa mentioneze clar procesatorul de plati pentru cei care prefera sa plateasca prin card sau sa nu aduca prejudicii de imagine altor comercianti prin tehnici incadrate la concurenta neloiala. „Credem cu tarie ca magazinele online care nu respecta aceste reguli nu au niciun motiv sa existe in piata. Ne propunem sa rasplatim performantele in comertul electronic, sa ridicam standardele de calitate si sa contribuim activ la cresterea increderii consumatorilor in tranzactionarea online”, a declarat Andrei Radu, organizatorul evenimentului si directorul Link 2 eCommerce. Reprezentantii CineShop.ro, lider pe piata DVD-urilor cu licenta, premiat anul acesta la GPeC, ne-au impartasit secretul succesului in online: „Preturi competitive, livrare exceptionala si securitate pe partea de plati. Toate acestea confera incredere consumatorilor”.

  • INREGISTRAREA MARCII SI NUMELE DE DOMENIU -”CRUCIALE PENTRU UN MAGAZIN ONLINE

Desi in continuare principala teama a consumatorului online este aceea de a nu fi fraudat, magazinele online sunt cele responsabile de gradul de incredere al utilizatorilor. Bogdan Manolea, consultant juridic, proprietarul paginii web Legile Internetului (legi-internet.ro) a declarat ca: „Inregistrarea marcii si numele de domeniu au o importanta cruciala in mediul online. Prea putine magazine online au numele de domeniu si logo-ul inregistrate”. De asemenea acesta a mai subliniat importanta politicii de confidentialitate pentru cresterea increderii consumatorilor: „E important ca utilizatorii sa cunoasca modul in care sunt colectate si procesate datele personale. Utilizatorilor trebuie sa le spui foarte clar: Cine esti?  Ce date personale colectezi?  De ce?  Cum le folosesti?  Ce terti au acces la date? Si care sunt drepturile lor?

Asigurati-va ca aveti aceste informatii pe site-ul dumneavoastra”. Dan Berte, consultat de uzabilitate online, a declarat la randul sau ca, in urma testarii a 100 de site-uri romanesti, principala defectiune identificata este discrepanta dintre logica designerului unui site si logica utilizatorului, care duce, cel mai frecvent, la insuccesul unui magazin online.

  • SI TOTUSI… NICIUN MAGAZIN ONLINE PARTICIPANT LA GALA NU ESTE CERTIFICAT ISO2701

Iustin Priescu, de la Outpost24.com, si-a exprimat dezamagirea ca doar 22 din 100 de participanti au acceptat testul gratuit de scanare perimetrala si ca, din cei verificati, nicio companie nu este certificata ISO2701 si nu are implementat un Sistem de Management al Securitatii informatice, dar totusi este bine ca 43% din firmele testate si-au propus sa obtina certificarea ISO.

Piata comertului electronic romanesc da semne clare de maturizare. O dovedeste numarul mare de magazine online participante la GPeC, unde nu oricine trece de regulile stricte de preselectie si de criteriile draconice ale jurizarii. Marca de Incredere GPeC 2010 se acorda doar magazinelor online care respecta cumulativ regulile de bun simt in comertul electronic, atat in raport cu consumatorul obisnuit, cat si cu concurentii directi. Comparativ cu editiile anterioare, anul acesta criteriile de preselectie au fost mult mai numeroase si mai complexe si trebuie respectate pentru minimum 12 luni, in caz contrar comerciantii putand fi descalificati din competitie cu imposibilitatea participarii la editia 2011 a Galei Premiilor eCommerce.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302