Compania aeriană easyJet s-a retras din România
Compania aeriană britanică low-cost easyJet s-a retras din România, operatorul aerian efectuând pe 15 ianuarie 2012 ultima cursă pe aeroportul Otopeni. „Am decis să ne retragem de pe piața din România. Zborurile către Milano au fost închise pe 29 octombrie 2011, iar cele spre Madrid pe 15 ianuarie 2012,” a declarat Peter Voets, marketing manager easyJet pentru Elveția, Austria și Europa de Est. easyJet se retrage din România după ce a operat timp de mai bine de patru ani curse spre Milano și Madrid de pe aeroportul Otopeni din Capitală.
Peter Voets a adăugat că „profitabilitatea pe cursele din România nu era atât de bună pe cât ne-am fi dorit, din cauza costurilor de operare destul de mari (…) Cu siguranță am fi avut o profitabilitate mai bună în condițiile înregistrării unor costuri operaționale mai mici. Taxele pe aeroportul Otopeni sunt foarte mari„.
„Încercând să explic ce a atras neprofitabilitatea acestor curse aș spune că principalele probleme ale easyJet au fost non-flight (ancilliary) revenues foarte mici, iar o companie low-cost se bazează în mare parte pe acești bani cheltuiți de către pasageri la bordul avioanelor sau pe site. Majoritatea românilor fac economie la orice, nu cumpără nimic de la bordul avioanelor, nu folosesc priority boarding, își îndeasă chiloții în bagaje de mână ca să nu plătească bagaj de cală, nu își rezervă hotel/mașină de pe site-ul operatorului aerian etc. Aceasta va fi soarta tuturor companiilor aeriene low-cost dacă românii nu vor înțelege că trebuie să mai și cheltuiască pentru a beneficia de anumite servicii”, a mai declarat Peter Voets.
Astfel, conducerea easyJet a hotărât că este mai profitabil să utilizeze aeronavele alocate pentru România pe curse vestice, mai scurte și ale căror pasageri „mai lasă niște bani” la bordul avioanelor, în afara prețului biletelor de avion. În plus, aeroporturile din Vest sustin activitatea companiilor aeriene, oferindu-le diferite subvenții.
Sursa: www.airbuzz.ro