Companiile aeriene low-cost s-au mutat pe Otopeni
Începând cu data de 25 martie 2012, companiile aeriene low-cost Blue Air, Wizz Air și Germanwings operează de pe aeroportul Otopeni, aeroportul Băneasa fiind închis pentru modernizare, urmând a fi transformat într-un aerodrom de lux pentru zboruri bussines și aviație generală, potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București. Traficul de pasageri va crește cu 45% la aterizări și cu 30% la decolări pe aeroportul Otopeni, o dată cu această mutare, potrivit CNAB.
Numărul transportatorilor aerieni care derulează activități de pe Aeroportul Otopeni a ajuns la 35. Ca urmare a transferului activităților low-cost, traficul anual de pasageri de pe Aeroportul Otopeni este estimat să crească cu peste două milioane.
Blue Air și Germanwings nu vor opera schimbări în ceea ce privește tarifele biletelor de avion. Cel de-al treilea operator, Wizz Air a anunțat la finele lunii februarie că, odată cu mărirea taxelor de aeroport pe Otopeni și ca urmare a închiderii aeroportului Băneasa, pasagerii vor trebui să plătească mai mult pentru serviciile de călătorie. Operatorul a precizat că au fost identificate posibilități de reducere a costurilor, pentru a minimiza creșterea tarifelor, sublinind ca va oferi în continuare prețurile cele mai mici pe piața de low-cost.
„Mutarea curselor pe Otopeni din 25 martie va duce la creșterea taxelor de operare cu 25 de procente pentru noi, ceea ce se va regăsi în costul biletului. Creșterea va fi de circa 4 procente, adică 6 euro. În total, va trebui să acoperim pierderi de 1 milion de euro pe lună din cauza transferului operațiunilor, ținând cont că transportăm două milioane de pasageri pe an în România”, a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air.
Acesta a subliniat că o parte din pierderi vor fi acoperite prin condițiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar și prin posibilitatea de a zbura fără restricții, deci de a opera mai multe curse, ținând cont că pe Aeroportul Băneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe Otopeni.
În acest an va fi demarată etapa a doua a programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, urmând ca până în 2016 sa fie implementat conceptul de City Airport pentru Aeroroportul Băneasa. Programul presupune dezvoltarea infrastructurii aeroportuare noi necesare prelucrării traficului de protocol, business și aviație generală.
Cele trei corpuri de clădire ale Aeroportului Băneasa vor intra într-un proces de reabilitare, ca urmare a încadrarii acestora în clasa de risc seismic 1. Reprezentanții CNAB estimează că lucrările vor fi finalizate în 2013.
Aeroportul Băneasa se va transforma într-un aerodrom de lux pentru zboruri bussines și aviație generală.