Cum arată Planul de marketing turistic al Bucureştiului 2011-2015
Ministerul Turismului a organizat pe 8 august o consultare a factorilor implicați în turism la nivelul Bucureștiului, cu privire la Planul de marketing turistic pentru municipiul București pentru perioada 2011-2015, care va fi definitivat până la sfârșitul lunii august 2011. Planul de marketing este realizat de Detente Consultans pentru Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului.
Cei care realizează Planul de Marketing au prezentat ieri o analiză a situației actuale a turismului din capitală, tendințe de evoluție a turismului urban în alte țări europene și componenta strategică a Planului de marketing turistic al municipiului București.
Conform analizei prezentate, dezvoltarea turistică a Bucureștiului trebuie centrată pe turismul de business și pe turismul de tip city-break (care înglobează și alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente).
„Europe is younger in Bucharest” – aceasta este fraza care rezumă poziționarea turistică a Bucureștiului propusă de consultantul contractat de MDRT pentru realizarea Planului de marketing turistic al Bucureștiului, potrivit comunicatului de presă.
Specialiștii susțin că promovarea capitalei trebuie abordată și din perspectiva viitorului orașului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureștiul trebuie să se recomande ca un oraș dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice și sportive. Fraza care sintetizează această poziționare, propusă de consultant și agreată de participanții la dezbaterea de ieri „Europe is younger in Bucharest”.
Principalele categorii de public stabilite pentru București ca destinație turistică sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori și publicurile tematice (cum sunt, de exemplu, consumatorii de turism medical sau de întreținere). Aceste categorii se încadrează în tiparul turistului-explorator, dispus să experimenteze și să descopere destinații noi.
Consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului în București, dintre care participanții au identificat că cea mai importantă este crearea unui oficiu de turism al municipiului București, cu rol central în implementarea strategiei. Alte direcții de acțiune se referă la susținerea turismului de afaceri, crearea de evenimente culturale ample, sprijinirea organizării și promovarea acestora, crearea unei rețele de orașe partenere, promovarea Bucureștiului în mediul online ca destinație de turism, dezvoltarea unor sisteme de informare utilizând tehnologii digitale.
Analiza Detente Consultants a avut la bază propriile cercetări cu privire la turism în municipiul București, cercetări realizate de companie sau de alți consultanți în domeniu, în ultimii ani, la nivel european, precum și date statistice și studii disponibile pentru România, precum Studiul de brand realizat în 2010 sau Planul de maketing turistic al României pentru perioada 2011-2015.
În urma discuțiilor din 8 august, consultantul va definitiva Planul de marketing, până la sfârșitul lunii, prin elaborarea componentei operaționale, care va detalia axele de dezvoltare propuse și va indica modul de implementare și responsabilii pentru fiecare acțiune în parte.
Consorțiul DETENTE CONSULTANTS SAS/DETENTE CONSULTANTS S.R.L. a fost selectat pentru realizarea planului de marketing al municipiului București în urma unei proceduri de achiziție publică (cerere de ofertă), în cadrul căreia a fost singurul ofertant. Valoarea contractului este de 101.952 euro inclusiv TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional, axa 5, operațiunea Crearea unei imagini pozitive a României ca destinație turistică prin definirea și promovarea brandului turistic național.