Dashboard-urile corporate: eficiența sistemelor de măsurare a performanței în online

Dashboard-urile corporate: eficiența sistemelor de măsurare a performanței în online
person Horeca
access_time_filled

    Adriana Capraru                 

 

 

 

 

 

 

“A CONDUCE UN BUSINESS E CA ȘI CUM AI PILOTA UN AVION”,

Matt Lehrer, CEO Teamwork Athletic Apparel.

Dashboard urile corporate

Atunci când pilotăm un avion, la fel ca și atunci când gestionăm un business, avem tendința de a suprareacționa sau de a corecta impulsiv ceea ce credem noi că merge rău. Acțiuni motivate de panică sau dorința de control dăunează business-ului pe care îl conducem. Ca și în cazul zborului, trebuie să păstrăm atenția pe imaginea de ansamblu și nu să ne concentrăm asupra unor mici turbulențe.

Imaginea de ansamblu poate fi mai bine percepută analizând un set de indicatori cheie, interelaționați unii cu alții și derivați direct din strategia business-ului. Există instrumente dedicate de colectare și analiză a indicatorilor – dashboard-urile corporate – și acestea pot fi extinse la nivelul tuturor departamentelor.

Dacă lucrăm cu o agenție online, dashboard-ul este un instrument util pentru evaluare și coordonare. Agențiile online operează la rândul lor cu propriile dashboard-uri de indicatori, care se potrivesc mai mult sau mai puțin cu obiectivele de business ale hotelului. Traducerea limbajului tehnic al agențiilor și evaluarea realizării obiectivelor rămâne în sarcina oamenilor de marketing.

Dashboard-urile pot fi realizate cu gradul de granularitate dorit, de la dashboard-uri zilnice până la cele trimestriale. Pentru oricare dintre ele optăm, nu trebuie pierdut din vedere că scopul acestora

este să înțelegem cum performează business-ul și să luăm decizii pentru a îmbunătăți performanța. O colecție de indicatori independenți poate deveni o corvoadă operațională.

Dashboard zilnic

Evaluarea zilnică a cifrelor din acțiunile de inbound marketing ale unei agenții presupune multă disciplină. Pentru această evaluare este bine să alegeți indicatorii relevanți. De exemplu, numărul de vizitatori, rata de conversie, leads sau, din perspectivă financiară, plăți primite, numerar etc.

Dashboard săptămânal

Acesta este un format mai puțin solicitant și cu o relevanță mai mare decât cel zilnic. Ne putem uita la ranking-ul cuvintelor cheie, la canalele care generează vizite sau performanțele unui set de landing page-uri. O idee bună este să urmărim profitabilitatea clienților în fiecare săptămână și să alocăm resursele în funcție de aceasta.

Dashboard lunar

Dashboard-ul lunar conține cea mai mare colecție de date pentru că, în general, este nevoie de 30 de zile pentru a lua o decizie fundamentată. Puteți urmări de exemplu net promoter score, profitabilitatea proiectului, numărul mediu de ore lucrate sau, din perspectivă financiară, profitul net, total profit brut vs. target, venituri vs. target și vs. breakeven.

Dashboard trimestrial

Aceste dashboard-uri sunt rezervate pentru cifre strategice. Venitul mediu pe lună per client vs. target este un exemplu de metric trimestrial. Un altul ar putea fi rata de penetrare pe o anumită verticală, progresul în a vinde un serviciu nou.

Ceea ce conțin dashboard-urile trebuie să fie personalizat în funcție de profilul hotelului și echipa managerială. Trebuie să fim însă siguri că urmărim ceea ce este mai important pentru business-ul nostru. Și că după tracking, urmează acțiuni.

PUTEM SINTETIZA 5 MARI AVANTAJE îN FAVOAREA DASHBOARD-URILOR CORPORATE:

1. Vizibilitate: știm exact ce se întâmplă în toate aspectele business-ului nostru.

2. îmbunătățiri constante. Dacă nu poți măsura, nu poți îmbunătăți, spunea Peter Drucker. Dashboard-urile ne permit să măsurăm performanța în organizație și să o îmbunătățim.

3. Economisim timp: Mulți executivi își petrec nenumărate ore accesând diferite platforme și realizând rapoarte. Dashboard-ul corect întocmit (real time) va arăta ultimele rezultate din orice raport aveți nevoie. Acest lucru salvează ore prețioase în fiecare lună.

4. Evaluăm performanța vs. target: dacă am creat deja un plan de business pentru hotel, acesta nu este decât primul pas pentru a obține succesul. Al doilea este să ne asigurăm că hotelul performează conform așteptărilor.

5. îmbunătățim performanța angajaților: atunci când angajații știu că performanța lor este evaluată într-un dashboard și că pot vedea rezultatele, rezultatele lor încep să se amelioreze.

Diferența dintre succes și eșec este adesea un sistem eficient de măsurare a performanței. Iar dashboard-urile corporate sunt instrumente care ne permit să construim această cultură a performanței, să gestionăm mai bine business-ul și prin urmare să creștem vânzările și profitul.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302