Decizia UE de a taxa aviaţia pentru poluare duce la scumpiri
Companiile aeriene anunță scumpiri ale biletelor de avion în 2012, ca urmare de deciziei Comisiei Europene de a taxa industria aviatică pentru poluare. Începând cu 1 ianuarie 2012 toate companiile aeriene, europene sau nu, care operează în Uniunea Europeană, sunt obligate să își reducă emisiile de carbon, industria aviatică fiind taxată, începând cu 2012, pentru poluare, în cadrul unui sistem de plată intens criticat.
Lufthansa este prima companie aeriană care a anunțat că urmează să majoreze prețurile biletelor, refuzând să absoarbă costurile suplimentare generate de extinderea de la 1 ianuarie a pieței UE de certificate pentru emisii de carbon către industria transporturilor aeriene.
Grupul german, al doilea mare operator de transporturi aeriene la nivel global după Emirates Dubai, estimează că va înregistra în acest an costuri suplimentare de 130 milioane euro în urma intrării pe piața permiselor pentru emisii de carbon. Lufthansa a devenit astfel primul mare operator care anunță scumpiri în urma deciziei UE, însă creșterile de preț vor fi operate treptat.
Potrivit legislației UE, companiile de transporturi aeriene trebuie să cumpere din acest an certificate de emisii de carbon pentru zborurile care aterizează sau decolează în cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elveția, Norvegia și Islanda.
Statele Unite, China, India și alte țări au criticat decizia autorităților europene, acuzând UE că astfel de măsuri nu ar trebui luate unilateral, ci printr-un acord internațional.
Lufthansa este unul dintre cei mai afectați operatori de transport aerian de introducerea certificatelor, alături de British Airways, Air France-KLM, United Continental sau Singapore Airlines.
Industria transporturilor aeriene estimează că introducerea schemei UE va induce costuri suplimentare de un miliard de euro în acest an, care vor crește la 2,8 miliarde euro pe an până în 2020.
Punctul culminant din punct de vedere al prețurilor ar trebui să fie martie 2013, când companiile vor trebui să prezinte certificatele corespunzătoare emisiilor poluante din acest an.
Comisia Europeană este mulțumită de integrarea sectorului aerian în sistemul de schimb de cote cu o reducere a emisiilor cu 3% pentru 2012. Această decizie va permite sectorului aviației să contribuie într-o măsură echitabilă la realizarea obiectivelor Europei în domeniul schimbărilor climatice, așa cum o fac deja numeroase alte sectoare.