FPTR: Revelionul 2011-2012 a adus scăderi în turism faţă de alţi ani

FPTR: Revelionul 2011-2012 a adus scăderi în turism faţă de alţi ani
person Horeca
access_time_filled

Federația Patronatelor din Turismul Românesc a anunțat astăzi că numărul românilor care au ales să petreacă Revelionul 2011-2012 în străinătate, cât și numărul românilor care au ales destinații turistice românești pentru acest Revelion, a scăzut semnificativ față de anii anteriori, precum și cheltuielile efectuate de turiștii români cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă.
Potrivit FPTR, numărul românilor care au contractat un pachet pentru petrecerea Revelionului în țară a fost de 74.700, în scădere cu 5% față de anul trecut și cu 25% față de anul 2009. Aproximativ 67 milioane de lei au cheltuit românii pentru achiziționarea pachetelor de Revelion în țară, în scădere cu 17% față de anul anterior.

tur3Ce destinații interne au preferat turiștii români de Revelion?
Datorită tarifelor mici s-a înregistrat o creștere a numărului românilor care au preferat să petreacă sărbătorile în stațiunile balneo climaterice. În același timp, deși tarifele au scăzut față de anul trecut, a scăzut numărul celor care au petrecut Revelionul pe litoral, Delta Dunării, în zonele rurale și chiar în stațiunile montane.
18.000 de români au cumpărat pachete pentru Revelion în zonele montane și tot atâția au ales să petreacă sărbătorile în zonele rurale, 20.000 de persoane au plătit pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile orașe ale României, în timp ce pentru litoral au optat doar 500 de persoane, iar pentru Delta Dunării, 200.
tur2Pentru stațiunile balneo climaterice au optat un număr de 18.000 de persoane, în creștere cu aproximativ 30% față de anul anterior, când 14.000 de români au cumpărat un pachet de sărbători în zonele balneo.

Cele mai solicitate stațiuni din țara noastră au fost ca de obicei cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de valorificare a ajuns la 90%, însă și în celelalte stațiuni montane, cererea a fost mare.
Oferta de locuri de cazare este în continuare mult depășită de cerere, iar scăderea tarifelor față de anul trecut a făcut ca hotelurile și pensiunile să fie pline de Anul Nou. Preferințele românilor s-au îndreptat către hotelurile de categorie foarte bună, hoteluri renumite, sau spre oferte foarte ieftine.
În ceea ce privește tarifele percepute de hotelierii români pe perioada sărbătorilor, se constată o scădere a acestora de 6% pe litoral, 10% în zonele rurale, 6% în stațiunile balneo climaterice, 7% în București și marile orașe ale țării și chiar 12% în stațiunile montane. Delta Dunării este singura destinație unde anul acesta s-a înregistrat o creștere a tarifelor de 3%, pe perioada sărbătorilor de iarnă.

Ce destinații externe au preferat turiștii români de Sărbători?
revvPe plan extern, în ciuda scăderii tarifelor pentru ofertele de Sărbători în Grecia, Turcia, Spania, Franța, sau a menținerii acelorași tarife ca în 2010 ( Austria, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Croația, Elveția, Brazilia, Mexic), numărul locurilor contractate de români pentru petrecerea Sărbătorilor de Iarnă în străinătate în acest an (6270 turiști) a scăzut cu aproximativ 33% față de anul 2010 și cu peste 50% față de anul 2009.
De asemenea, românii au cheltuit mai puțini bani în străinătate pentru aceste sărbători, aproximativ 2,8 milioane euro, în scădere cu 33.3% față de anul anterior (4,2 milioane euro) și mai puțin de jumătate față de anul 2008 (7 milioane euro).
Cele mai solicitate destinații externe au fost: Austria, Bulgaria, Grecia,Turcia, Franța.
În ultima perioadă, preferințele românilor de a contracta servicii turistice s-a modificat, tendința fiind de a folosi sistemele de rezervări online. Din acest motiv, numărul turiștilor individuali, care nu apelează la servicii de turism organizat prin agenții, este în continuă creștere, însă numărul acestora nu poate să fie apreciat.
Cauzele principale ale scăderii circulației turistice prilejuită de sărbătorile de iarnă din 2011-2012 au fost, potrivit FPTR:
-perioada scurtă de concediu din acest an (Craciunul și Anul Nou au fost în week-end)
-scăderea puterii de cumpărare și tarife încă mari față de câștigurile românilor
-dezvoltarea programelor artistice de revelion în piețele publice ale orașelor
-oferte variate și avantajoase ale restaurantelor și cluburilor pentru noaptea de Revelion.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302