O abordare nouă a turismului: programele multianuale

O abordare nouă a turismului: programele multianuale
person Horeca
access_time_filled

Guvernul a aprobat pe 22 decembrie, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, modificarea OG nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în Romania. Astfel, începând cu 2012, acțiunile și proiectele de promovare și dezvoltare turistică vor fi realizate în baza unor programe multianuale elaborate de MDRT (până la adoptarea acestei prevederi, programele respective erau elaborate anual). Este vorba despre Programul multianual de marketing și promovare turistică și Programul multianual de dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice.

busteni

„Programele multianuale răspund într-un mod mult mai eficient decât cele anuale necesității de planificare coerentă, pe termen mediu, a activității MDRT în acest domeniu, întrucât mare parte din proiectele gestionate sau finanțate de minister se derulează pe mai mulți ani”, potrivit reprezentanților MDRT.
Spre exemplu, MDRT finanțează programul național de dezvoltare a infrastructurii de turism, inclusiv investițiile necesare pentru Festivalul Olimpic al Tineretului European, editia de iarnă – FOTE 2013. Totodată, MDRT a semnat recent memorandumul privind realizarea, cu asistență din partea Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, a  proiectului-pilot pentru dezvoltarea urbană integrată a destinațiilor Borsec, Băile Herculane și Sulina. „Toate aceste proiecte au durate de implementare ce pot depăși 12 luni, ca urmare planificarea lor trebuie să se regăsească în programe multianuale”, mai spun reprezentanții MDRT.
brandÎn ceea ce privește promovarea, situația este similară. Ministerul Turismului a realizat în cursul acestui an Planul de marketing turistic al României 2011-2015. Pentru o implementare coerentă a acestui plan, acțiunile prevăzute trebuie să se regăsească într-un program multianual. Prin urmare, planificarea multianuală poate contribui, de exemplu, la creșterea eficienței în cazul campaniilor de promovare a României ca destinație de turism.

În plus, mai spun reprezentanții Ministerului, s-a avut în vedere faptul că activitatea MDRT de promovare turistică este finanțată și din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2007-2013, program ce are, de asemenea, o structură multianuală.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302