Pensiunea care face turism 365 de zile pe an

Pensiunea care face turism 365 de zile pe an
person Horeca
access_time_filled

SUCCESUL îN TURISMUL DE PENSIUNE PRESUPUNE MULTĂ PASIUNE ȘI IMPLICARE DIN PARTEA CELOR CARE DEÈšIN ASTFEL DE STRUCTURI TURISTICE ȘI O GâNDIRE ORIENTATĂ îN PERMANENÈšĂ CĂTRE SOLUÈšII ȘI NOI CĂI DE A ATRAGE TURIȘTI, INDIFERENT DE ANOTIMP, DE VREME, DE INFRASTRUCTURĂ SAU DE ALTE CONDIÈšII INDEPENDENTE DE PENSIUNEA îN SINE. PENSIUNILE DIN ROMâNIA CARE AU ȘI VOR AVEA SUCCES ȘI PE VIITOR SUNT ACELE PENSIUNI CARE AU îNÈšELES SĂ NU MAI DEPINDĂ DE VREMEA DE AFARĂ, DE AUTORITĂÈšI, DE INFRASTRUCTURĂ SAU DE OBIECTIVELE TURISTICE DIN ZONĂ, PENTRU A AVEA CLIENÈšI; SUNT ACELE PENSIUNI CARE AU îNÈšELES CĂ TREBUIE SĂ OFERE PROPRIILE MOTIVE TURISTICE OASPEÈšILOR.

Maggie’s Ranch este un exemplu relevant în acest sens. Situat în frumoasa vale a Glăjeriei, la numai 8 km de Râșnov, complexul turistic care te duce automat cu gândul la Vestul Sălbatic, reușește, prin varietatea serviciilor pe care le oferă, să fie o destinație turistică 365 de zile pe an. Odată ajuns aici, poți face lecții de echitație, plimbări cu bicicleta sau cu trăsura, drumeții pe jos, poți să te relaxezi în saună și jaccuzzi sau vara la piscina rezervată doar oaspeților, să joci tenis și foarte multe altele.                      

Pia Kraus

 

Pia Krauss, General Manager al complexului, ne-a acordat un interviu în care ne-a povestit despre conceptul Maggie’s Ranch și filosofia de business.

Care este povestea complexului Maggie’s Ranch?

Maggie’s Ranch a fost dezvoltat pas cu pas în ultimii ani. Când am cunoscut familia Marina, proprietarii complexului, pe acest teren a fost un grajd pentru câțiva cai, marea pasiune a lui Maggie, care a adus aici din America experiența acumulată în antrenarea cailor și călăreților. A urmat în anul 2012 o mică pensiune, o cabană frumoasă cu 12 camere pentru weekend-uri în familie sau cu prietenii. Această cabană, numită astăzi Maggie’s Chalet, a devenit rapid prea mică pentru solicitările oaspeților.

A urmat extinderea logică și familia Marina a construit a doua clădire, numită Lodge. în Lodge sunt 16 camere și un restaurant Steak House.

întregul complex este construit ca un ranch american, amenajat și decorat cu multă dragoste și atenție pentru cele mai mici detalii. Decorațiunile autentice aduse din America te transpun în atmosfera vestului sălbatic, dar cu tot confortul zilelor noastre. Maggie’s Ranch are cinci Margarete. Interesant la conceptul Ranch-ului este și faptul că toate camerele din Lodge sunt numite după diferite state din America, iar în camere găsești imagini și informații din statele respective. Camerele din Chalet sunt numite după rase de cai și, la fel ca în Lodge, se găsesc imaginile și informațiile aferente. Din cele 28 de camere, 19 sunt camere duble, o cameră triplă, două cu 4 paturi, 5 Junior Suite-uri și un apartament. Capacitatea maximă este de 73 de persoane.

Cum ați ajuns la Maggie’s Ranch și ce obiective aveți în noua poziție?

Venirea mea la Maggie’s Ranch a fost naturală și firească, cu Maggie și familia ei sunt prietenă de foarte mulți ani și de-a lungul timpului am vorbit de multe ori despre o colaborare. Știți că am lucrat foarte mult timp într-o corporație multinațională, iar în vara anului trecut eram într-o fază de reorientare, voiam să iau totul de la zero. întâmplarea sau soarta a făcut că tocmai atunci era mare nevoie de oameni dedicați aici, la Ranch. Nu am ezitat deloc, provocarea a fost foarte tentantă.

îmi place să lucrez cu oameni și mă simt ca acasă aici, aceste două lucruri sunt după părerea mea esențiale pentru oricine conduce o unitate turistică. Am senzația că învăț zilnic și că mereu se întâmplă lucruri noi. Experiența mea din ultimii ani mă ajută, de exemplu, să înțeleg exact nevoile unei corporații pentru o ședință, un teambuilding sau alt eveniment de business.

Obiectivul meu principal în această poziție este să-i fac pe toți oaspeții să se simtă perfect la noi, astfel încât Maggie’s Ranch să fie alegerea numărul 1 când vine vorba de un weekend la munte, o vacanță sau un eveniment de business sau de familie.

Mă bucur de fiecare dată cand un client îmi strânge mâna și îmi mulțumește pentru timpul minunat petrecut la noi. La fel de mult mă bucur când oaspeții îi laudă pe colegii mei. Echipa noastră a înțeles că suntem aici ca să colaborăm bine, astfel încât oaspeții noștri să fie cât se poate de relaxați.

Cum arată profilul clienților?

complexului Maggies RanchProfilul oaspeților noștri este divers: pe de o parte sunt cuplurile și familiile în căutarea unor weekend-uri sau vacanțe relaxante, fără stres și presiune, iar pe de altă parte avem clienții corporate din toate domeniile posibile. Cei mai mulți clienți privați ajung la noi direct, pentru că ne cunosc deja, prin recomandări sau prin diverse site-uri de turism. Clienții business vin fie direct, fie prin agenții, as zice că raportul între cele două căi este echilibrat.

Raportul între turiști de leisure și de business diferă în funcție de sezon: în vară și iarnă crește turismul de leisure, în primăvară și toamnă cel de business. Foarte mulți turiști străini încă nu avem, mai degrabă persoane din străinătate care locuiesc temporar sau definitiv în România.

Cred că un motiv pentru faptul că turiștii străini încă ajung destul de greu la noi este oferta agențiilor care se axează foarte mult pe tradiționalismul românesc, cazarea și mâncarea specifice. Am început să lucrăm cu oameni și agenții care fac tururi prin toată România și pentru care însemnăm o schimbare binevenită față de povești despre Dracula și mâncare tradițională.

Cât de mult contează zona în succesul complexului, dar și faptul că Maggie’s Ranch oferă oaspeților propriile motive turistice?

Amplasamentul în natură, într-o zonă care nu este aglomerată, contează mult. Oaspeții noștri respiră aer curat și copiii se pot mișca liber, fără frică de mașini. Contează și faptul că nu suntem într-o stațiune obișnuită, ceea ce ajută și mai mult la senzația de a te “rupe de lume și de oraș”.

Odată ajuns la noi, poți face lecții de echitație, plimbări cu bicicleta sau cu trăsura, drumeții pe jos, cu sau fără ghid montan. Poți să te relaxezi în saună și jaccuzzi sau vara la piscina cochetă, amplasată lângă Chalet, rezervată doar oaspeților noștri. Terenul de tenis va fi gata în luna mai și vom oferi lecții de tenis. Pentru copii avem un loc de joacă interior și unul exterior.

în zona Râșnovului au fost dezvoltate multe obiective turistice, menționez doar Cetatea și Peștera Valea Cetății din Râșnov, rezervația de urși din Zărnești și Dino Parc.complexului Maggies Ranch2

Care considerați că este “rețeta” succesului Maggie’s Ranch? Cum reușiți să fiți o destinație turistică 365 zile pe an?

Conceptul Ranch-ului American este unic în zona noastră și este unul de succes. Oamenii care vin la noi se simt foarte bine și revin, fie cu familia, fie cu un eveniment de business. Dacă găsești rețeta să oferi oaspeților o experiență memorabilă și plăcută, cât se poate de personală și relaxantă, mâncare și băutură bună, atunci turismul individual sau de business funcționează indiferent de anotimp.

Sigur că și noi simțim fluctuații de sezon, luna martie de exemplu a fost mai slabă. Important este și mixul de clienți, ne adresăm persoanelor fizice la fel de mult ca și corporațiilor. Din fericire, Maggie’s Ranch este la fel de potrivită pentru vacanțe ca și pentru evenimente corporate.

Cu ce provocări vă confruntați în acest sector de activitate?

Turismul este un domeniu cu extrem de multe fațete și fiecare zi este diferită. Cea mai mare provocare, în sensul bun al cuvântului, este să reușim împreună cu toată echipa să funcționeze mereu totul în asa fel încât fiecare oaspete să aibă acea experiență superbă care îl face să ne aleagă și data viitoare. Când apar obstacole, trebuie depășite de fiecare dată. A fost relativ dificil să construim echipa care este acum la Ranch. Avem pretenții mari, suntem destul de departe de oraș și nu a fost foarte ușor să găsim oameni. De aceea, sunt cu atât mai fericită acum, cu o echipă stabilă și dedicată.

Provocări mai există și la aprovizionare, aici includ posibilitatea sau imposibilitatea de a aduce anumite produse în mod constant și proaspăt la Ranch. Din acest punct de vedere, România este încă departe de standardele existente în alte țări.

Ce soluții întrevedeți pentru stimularea turismului montan?

Cred că soluția este un pachet întreg: o continuă îmbunătățire a serviciilor pentru turiști, de la oferta hotelurilor și restaurantelor, până la divertisment. Suntem la munte și turiștii au nevoie de trasee scurte și lungi, clar definite, marcate și categorizate după gradul de dificultate pentru ciclism și drumeții pe jos. Sigur, există drumuri marcate demult, însă nu este suficient. Este nevoie și de material informativ despre flora și fauna montană, eventual prin “grădini educative” care după părerea mea ar fi puncte de atracție pentru familiile cu copii. Trebuie continuat neapărat cu programe bine mediatizate pentru păstrarea sau readucerea naturii în stare sănătoasă. Asta mi-aș dori pentru oaspeții noștri și pentru noi.

                                                                                                                                                                             Diana SBâRCEA

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302