Pentru transportul aerian costurile suplimentare tind sa creasca
Pentru transportul aerian costurile suplimentare tind sa creasca
In ciuda presiunii de a reduce cheltuielile pentru pasagerii curselor aeriene, companiile din domeniu continua sa adauge taxe suplimentare. Amadeus, furnizor de tehnologie pentru industria de travel, estimeaza ca taxele vor continua sa creasca.
Cand oamenii vad pe internet sau la TV costurile de calatorie cu avionul, numai unii cred ca acela este pretul final pe care trebuie sa-l plateasca. Formulari de genul „preturi incepand de la…†nu mai pacalesc pe nimeni. Astfel cei interesati de transportul aerian abia dupa ce efectueaza rezervarea electronic, vad care este costul real al calatoriei lor. Companiile aeriene continua sa adauge suprataxe pentru bagaje, copii si prioritate la rezervare in ciuda presiunii de reducere a acestora.
Potrivit Amadeus, liniile aeriene au inregistrat venituri de aproximativ 16,2 miliarde de lire sterline in primele 10 luni ale acestui an din taxele percepute in afara preturilor standard ale biletelor. Vinovatii nu sunt numai companiile aeriene lowcost, ci si gigantii din domeniu. Pentru ca in Uniunea Europeana nu exista legi care sa nu permita liniilor aeriene sa adauge costuri suplimentare precum taxe si comisioane la utilizarea cartilor de credit, oferind posibilitatea acestora sa taxeze clientii cat pot de mult.
Aceste taxe suplimentare ar trebui incluse in pretul biletului de avion, dar nu se va intampla asa. De exemplu easyJet a crescut taxa de rezervare cu o lira sterlina si a marit si taxele pentru copii de la 15 lire sterline la 20, obligand astfel familiile sa plateasca mai mult pentru calatorii. Un alt exemplu de crestere a taxelor este si Ryanair. Compania aeriana a marit pretul la bagaje, incat un pasager ar putea plati si 70 de lire pentru o rezervare in cala de bagaje facuta telefonic.