Premieră: BCR a lansat primul raport despre turismul românesc

Premieră: BCR a lansat primul raport despre turismul românesc
person Horeca
access_time_filled

Banca Comercială Română (BCR) a lansat pe 7 noiembrie primul Raport despre turismul românesc realizat de companie. Potrivit BCR, pentru a crește veniturile provenite din turism, România trebuie să atragă mai multe investiții străine directe în țara noastră, în vederea creșterii calității serviciilor oferite turiștilor, dar și a numărului de străini care aleg să își petreacă vacanțele aici, să aloce sume mai mari pentru infrastructură și să crească numărul de persoane cu studii superioare din turism.
sig„Deși are unul dintre cele mai ridicate potențiale din turism din regiune (peisaje naturale și biodiversitate), România atrage destul de greu turiști străini care sunt dispuși să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni”, a declarat economistul-șef al BCR, Lucian Anghel. România atrage cei mai puțini turiști străini, alături de Slovacia, din cele 8 țări la care face referire raportul: Austria, Ungaria, Bulgaria, Cehia, Polonia, Croația, Slovacia și România, potrivit raportului BCR, care citează datele Eurostat. Totodată, turiștii străini petrec cele mai scurte perioade în România, iar turismul autohton este pe penultimul loc după banii cheltuiți de turiștii străini.
„România ar trebui să se concentreze mai mult pe atragerea de turiști străini care tind să cheltuiască mai mult în călătoriile lor. Din cele 10 țări ai căror cetățeni cheltuiesc cel mai mult pe turism, România este vizitată numai de francezi și italieni”, se arată în raport.
România trebuie să atragă mai multe investiții străine directe în turism
Potrivit economiștilor de la BCR, România trebuie să atragă un număr mai mare de investiții străine directe, care vor contribui la îmbunătățirea serviciilor și vor pune bazele pentru creșterea numărului de turiști străini precum și a duratei sejururilor petrecute în România. România este pe ultimul loc dintre țările din regiune analizate în raport de BCR în ceea ce privește valoarea investițiilor străine directe în turism per capita. Dacă în România, investițiile străine directe au, banîn momentul de față, o valoare de 10 euro pe cap de locuitor, Croația este de departe cea mai performantă țară din regiune, cu investiții străine de aproape 140 de euro/capita, urmată de Bulgaria (circa 70 euro), Cehia (50 euro), Ungaria (aproape 50 euro), Slovacia (usor peste 40 euro) si Polonia (peste 10 euro).
România a atras investiții străine directe în turism de numai 186 milioane euro în perioada 2005-2009, față de 450 milioane euro în Bulgaria.
Fiecare euro provenit din investițiile străine directe în turismul românesc a adus în economie de 20 de ori mai mulți bani, a declarat luni Lucian Anghel, economistul șef al BCR, această industrie fiind una importantă pentru economia țării.
„Dacă nu ai infrastructură rutieră nu prea ai turism”
Pe lângă absența unor investiții semnificative, turismul românesc are nevoie de o mai bună infrastructură rutieră, care să acopere cât mai multe destinații turistice în condiții cât mai bune. În prezent, lipsa autostrăzilor și calitatea precară a drumurilor naționale din România sunt un obstacol major în calea dezvoltării turismului, în special pentru că cea mai mare parte a drumbunromânilor care pleacă în vacanță în țară, dar și cea mai mare parte a turiștilor care aleg să își petreacă timpul liber vizitând România, folosesc autovehicule pentru a se deplasa.
Având în vedere faptul că circa trei sferturi din turismul din România „se face pe șosea”, economiștii BCR subliniază importanța investițiilor autorităților în infrastructură. Dacă nu ai infrastructură rutieră nu prea ai turism. Dacă nu ai transport, nu ai șosele, nu prea contezi”, a explicat Lucian Anghel cu ocazia prezentării raportului pe turism.
Este nevoie de personal calificat în domeniul turismului
„Educația angajaților este un activ important în cadrul serviciilor de turism. Educația primară are o pondere importantă în cadrul forței de muncă din turism în România, cu un posibil impact negativ asupra calității serviciilor și a condițiilor de călătorie a turiștilor străini”, a adăugat economistul-șef al BCR. În prezent, doar un sfert dintre angajații care lucrează în domeniul turismului au studii de specialitate.
Angajații din industria hotelieră și cei din industria restaurantelor reprezintă circa 1,8% din totalul economiei din România, o astfel de persoană câștigând lunar, în medie, sub 400 de euro. La polul opus, persoanele care lucrează în turism câștigă în Austria 2.100 de euro pe lună, cele care își desfășoară activitatea în Cehia câștigă lunar 1.100 de euro, iar cei din Cehia, aproape 800 de euro pe lună.
De asemenea, campaniile publicitare pot asigura o poziție mai bună a României pe harta turismului internațional. „Promovarea imaginii României în străinătate a început să dea roade, iar sosirile turiștilor străini au crescut cu 11% în primele șapte luni ale acestui an, în timp ce fluxurile brute din balanța turismului au avansat cu 16% în aceeași perioadă”, se mai arată în raport.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302