Raport mondial al industriei gastronomice, de la Unilever Food Solutions
Raport mondial al industriei gastronomice, de la Unilever Food Solutions
Un raport global al industriei gastronomice a fost dat publicității în premieră de Unilever Food Solutions. Raportul a cercetat opiniile consumatorilor cu privire la servirea mesei în oraș și a identificat o serie de aspecte problematice care există în sectorul soluțiilor gastronomice.
Cercetarea arată că 9 din 10 consumatori cer mai multe detalii despre mâncare atunci când iau masa în oraș, referitor la aspecte precum componența, sursa ingredientelor și siguranța preparatelor. Cine ar trebui însă să le ofere aceste informații? Majoritatea cred că operatorii de restaurante și cantine ar trebui să aibă această responsabilitate.
Primele 3 lucruri pe care consumatorii vor să le cunoscă sunt: valoarea nutrițională, proveniența ingredientelor și modul de preparare. Clienții afirmă că informațiile nutriționale le-ar influența alegerile și ar putea astfel opta pentru preparate mai sănătoase.
Transparența informațiilor despre mâncare este așadar cea mai importantă nevoie a bucătarilor și operatorilor, dar și a întregii industrii gastronomice, potrivit primei ediții a raportului „Ce conține mâncarea dumneavoastră”. Peste 90% dintre cei intervievați ar dori să existe mai multă transparență cu privire la provenienta produselor.
În plus, majoritatea persoanelor aspiră la un stil de viață mai sănătos, însă „puținele informații existente constitutie o barieră semnificativă în calea acestei aspirații”, se arată în raport. Acesta evidențiază faptul că industriei gastronomice îi revine responsabilitatea de a oferi o rezolvare acestei soluții.
„Am realizat acest raport pentru a avea o perspectivă clară cu privire la ce gândesc și simt oamenii atunci când servesc masa în oraș”, a declarat Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader România.
Studiul a fost realizat pe 3500 de respondenți care servesc masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână. Participanții la studiu sunt din 7 țări: SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia și Turcia.
Unilever Food Solutions este divizia specializată de soluții gastronomice a companiei Unilever și se adresează bucătarilor din 74 de țări, oferind ingrediente și servicii profesionale. Portofoliul din România cuprinde câteva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton și Hellmanns’s.
Unilever Food Solutiions este în industria gastronomică încă din 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajați, cât și cea mai mare echipă internă de bucătari din întreaga industrie.