Românii au ales destinaţiile externe la Holiday Market 2011

Românii au ales destinaţiile externe la Holiday Market 2011
person Horeca
access_time_filled

Românii au ales destinațiile externe la Holiday Market 2011

Ediția 2011 a Târgului Internațional de Turism Holiday Market a adus o creștere a vacanțelor vândute cu 15-20% față de 2010, cererea fiind orientată cu precădere spre destinațiile externe (65-70% dintre vizitatori), potrivit unui comunicat de presă emis de Asociația Națională a Agențiilor de Turism, organizatorul târgului.

Holiday Market after

Aproximativ 20.000 de vizitatori au trecut pragul Târgului în perioada 17-20 martie 2011, la Palatul Parlamentului, ceea ce reprezintă o creștere a numărului de vizitatori cu 10% față de anul trecut. Cererea a fost orientata preponderent spre vacanțe externe, potrivit ANAT. „Turiștii români caută discounturi mai mari la vacanțele în străinătate decât la cele din România, iar prognoza anunțată privind o creștere ușoară a tarifelor pentru destinații ca Turcia, Grecia, Bulgaria – în urma absenței de pe piață a Egiptului și Tunisiei -, i-a determinat pe români să profite de excelentele discounturi  oferite de expozanți”, se arată în comunicatul de presă. Discounturile s-au încadrat între 5% – 30%.

stand Holiday M.

În ceea ce privește structura bugetelor alocate de turiști pentru pachetele de vacanță, aproximativ 65% dintre aceștia sunt dispuși să cheltuiască între 350-650 euro pe pachet, în timp ce doar 20% dintre turiști achită pentru o vacanță între 650 și 1000 euro. Ediția a doua a Târgului Holiday Market a adus încasări de aproximativ 600.000 de euro.

În ceea ce privește preferințele turiștilor, se pare că circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% dintre români,  care au disponibil pentru acest tip de deplasare, un buget de 350 de euro și doar unul sau două procente dintre vizitatori își permit vacanțe de peste 1000 de euro.

Bulgaria la HM

De asemenea, s-a observat o schimbare a comportamentului de vacanță al românilor. Preferința pentru cele trei luni de vară, tradițional alocate concediului, se completează cu rezervări făcute pentru aprilie și până la sfârșitul lunii octombrie. Ca o consecință, charterele nu mai operează plecări doar în iunie-august, ci din aprilie până în septembrie, iar luna mai, a devenit preferata a românilor.

Târgul Internațional de Turism Holiday Market a reunit peste 120 de expozanți, pe o suprafață de peste 5000 mp. Printre participanți s-au numarat: agentiile de turism membre ANAT, Birourile de Turism și autorități de turism din Austria, Indonezia, Cipru, companii aeriene precum Qatar, parteneri străini ai operatorilor români din țări ca Cipru, Bulgaria, Malta, Israel, Turcia, Grecia, toate asociațiile regionale de promovare a turismului: Litoral – Delta Dunării, Maramureș, Bucovina, Brașov, Sighișoara, Sibiu, Prahova, Râșnov, Gorj, cât și autorități locale – Primăria Municipiului Câmpulung, Primăria Municipiului Alba-Iulia, Consiliul Județean Harghita.

Rom. la HM

Corina Martin, președintele ANAT a declarat că „A doua ediție a Holiday Market s-a dovedit încă un eveniment de succes pentru ANAT. Holiday Market aduce astfel „o 9 atitudine în turism”, odată cu Campania cu același nume, lansată împreună cu partenerii noștri, Asociația Națională pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor în România”.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302