Tendințe ce remodelează industria ospitalității

Tendințe ce remodelează industria ospitalității
person Horeca
access_time_filled

Într-un clasament al celor mai importante tendințe din industria ospitalității, pentru următorii ani, se remarcă importanța acordată mijloacelor ce aparțin de noua media, socializarea online sau social media. Această nouă modalitate de comunicare a avut efect imediat asupra modului în care oamenii se informează, își planifică și cumpără serviciile presupuse de călătoriile sau mesele în oraș pe care le efectuează și a remodelat aproape complet maniera în care își desfășoară activitatea operatorii din industria ospitalității și a turismului.

87% din turiștii cu vârsta sub 34 de ani folosesc astăzi Facebook-ul pentru a-și alege viitoarea destinație turistică, potrivit unui studiu realizat de Redshift Research în rândul a 4600 de consumatori de turism din 13 țări, care examinează importanța în creștere a rețelelor de socializare online. Peste 50% dintre respondenți folosesc de asemenea Twitter, Pinterest și alte platforme de social media, pentru a se inspira în alegerea viitoarei destinații de vacanță.

Se pune astfel din în ce mai des problema integrării noilor mijloace media în strategia de comunicare a hotelurilor și a restaurantelor și a creării unei prezențe bine definite în mediul online dar și adaptarea la o nouă modalitate de a relaționa cu oaspeții. Vremurile în care oaspeții nemulțumiți de un produs sau serviciu sunau la hotel iar plângerea lor „rămânea” acolo au apus. Cu un simplu click acum ei se duc pe rețelele pe socializare online și își varsă of-ul acolo, iar mesajul lor ajunge la milioane de utilizatori.

Revoluția digitală a readus de fapt controlul în mâna clienților. Morala? Nu tratați social media ca pe un „alt” canal de marketing, clienții dumneavoastră sunt foarte activi online, au o voce și se așteaptă ca și dumneavoastră să fiți acolo și să le răspundeți rapid solicitărilor.

PS: Dacă ai avut răbdarea să citești aceste rânduri, probabil că ți-ai spus (gândit) „știe toată lumea treaba asta, ați inventat voi apa caldă…” sau ceva de genul.

Acum, dacă tot ai ajuns până aici, trebuie să mai faci un efort: intră chiar acum pe site-ul tău și/sau pagina ta de socializare (Facebook, Twitter etc) și întreabă-te dacă ești mândru, mulțumit de imaginea pe care o oferi online. Caută apoi și la concurență (ei sigur o fac!)…

Dacă ești mulțumit, am câștigat CEVA, dacă nu ești mulțumit înseamnă că nu ți-ai pierdut timpul…

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302