Touroperatorii străini introduc România în ofertele lor
Mai multe destinații turistice românești au fost incluse în ofertele tour-operatorilor străini prezenți la Târgul Internațional de Turism „Ferien Messe” de la Viena, care s-a desfășurat în perioada 12-15 ianuarie 2012, dar și la Târgul Internațional de Turism „Caravan, Motor, Tourismus” („CMT”) de la Stuttgart, care are loc în perioada 14 – 22 ianuarie, potrivit Ministerului Turismului.
„Unele agenții străine au ales chiar obiective turistice românești pentru a ilustra coperțile ghidurilor cu care s-au prezentat la târg, iar toate sejururile în țara noastră oferite de un tour-operator austriac au fost epuizate”, au declarat reprezentanții MDRT. La Târgul Internațional de Turism „Ferien Messe” de la Viena de exemplu, agenția Kneissl Touristik a oferit un tur complet al României (pe ruta Oradea – Sibiu – Brașov – Sinaia – București – Constanța – Iași – Baia Mare, cu oprire la mai multe mănăstiri din Moldova și în Delta Dunării), iar pe coperta broșurii agenția a ales să promoveze Mănăstirea Voroneț.
Vacanțe în România au oferit și alți tour-operatori austrieci prezenți la Târgul internațional de la Viena, Klug der Reiselöewe (care a vândut destinații din Delta Dunării și Transilvania), Gruber, Club 50 și Ruefa Reisen. Mai mult, oferta pentru un sejur românesc cu destinația București – Sinaia – Bran, pe care a oferit-o la târg agenția austriacă Ruefa Reisen a fost epuizată, toate locurile disponibile fiind vândute.
Și reprezentanții industriei turistice din România au participat la Târgul internațional de la Viena, aceștia fiind prezenți în standul național, care a fost organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT). Standul a găzduit 26 de expozanți, hotelieri, agenții și asociații de turism, autorități publice locale și operatori economici din domenii conexe turismului. La standul României, MDRT le-a distribuit vizitatorilor materiale promoționale cu însemnele brandului turistic național și broșuri de promovare a destinațiilor românești.
La Târgul Internațional de Turism „CMT” de la Stuttgart, desfășurat în perioada 14 – 22 ianuarie a.c., România este prezentă în ofertele mai multor tour-operatori de pe piața germană, printre care Messerschmidt Reisen, Neckermann, ITS și Gebeco/Dr Tigges. Aceștia oferă produse turistice care fac parte din Strategia brandului turistic național al României (circuite, city-breaks, turism balnear, turism montan), precum și oferte pe litoralul românesc.
MDRT a organizat un stand al României și la Târgul internațional de la Stuttgart, în cadrul căruia sunt prezenți cu oferte 20 de expozanți români. Și aici, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a distribuit materiale promoționale și broșuri de promovare a destinațiilor românești.
Târgul Internațional de Turism „Ferien Messe” de la Viena, desfășurat în perioada 12 – 15 ianuarie a.c. și aflat la cea de-a 37-a ediție, este cel mai mare târg de profil din Austria. La actuala ediție au fost înregistrați peste 800 de expozanți din aproximativ 70 de țări. Ediția precedentă a avut un număr de 116.000 de vizitatori, dintre care peste 3.000 au fost specialiști din sectorul turistic.
Târgul Internațional de Turism „Caravan, Motor, Tourismus” („CMT”) de la Stuttgart, desfășurat în perioada 14 – 22 ianuarie a.c. și aflat la cea de-a 44-a ediție, este cel mai mare târg european dedicat turismului de caravană și camping, croaziere și concedii cu ambarcațiuni fluviale și maritime, cură, tratament și wellness. La actuala ediție au fost înregistrați aproximativ 1.900 de expozanți din 180 de țări și sunt așteptați în jur de 220.000 de vizitatori.
Standurile României organizate de MDRT în cadrul celor două târguri internaționale de turism sunt finanțate din fondurile europene alocate pentru promovarea țării noastre ca destinație de turism în cadrul operațiunii de creare a unei imagini pozitive a României prin definirea și promovarea brandului turistic național (Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Axa 5, Domeniul Major de Intervenție 5.3 – „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”).