TUI a reintrat oficial pe piaţa românească
Începând cu 20 septembrie 2011, cea mai mare companie de turism din lume, TUI operează din nou pe piața românească, în urma unui parteneriat strategic semnat cu compania Eurolines România în luna iunie acestui an.
„De astăzi devenim activi pe piața de turism din România, alături de un partener de încredere ce are acoperire națională și resursele necesare pentru a aduce zâmbetul pe chipul pasionaților de călătorii,” a declarat ieri CEO TUI Austria Holding, Klaus Pumpel. Acesta a adăugat că TUI caută de câțiva ani soluții pentru a pătrunde pe piața de distribuție a turismului din România și este încântat că a găsit în Eurolines partenerul potrivit pentru o colaborare pe termen lung.
La rândul său, Dragoș Anastasiu, președintele Eurolines, apreciază că prin venirea echipei TUI Travel standardele serviciilor din domeniul turismului românesc vor crește semnificativ, și imaginea României în străinătate va fi îmbunătățită.
Compania Eurolines va investi 500.000 de euro în rebranduirea a 25 de agentii din rețeaua locală în Tui Travel Center. O cotă importantă din totalitatea ofertelor turistice din agenții va fi reprezentată de produsele World of TUI. Brandul Tui Travel Center a fost deja lansat. „Dacă veți vizita TUI Travel Center, din Bulevardul Bălcescu, veți vedea un alt tip de agenție de turism, din România. Pentru prima dată, ne ridicăm la standardele internaționale. Când te îmbraci în hainele celui mai important concern din lume, ești obligat, la standarde”, punctează omul de afaceri.
În următorii 3 ani, Tui vizează să aibă în România o rețea de 100 de agenții care să-i poarte numele, a spus Harald Kraus, directorul de Distribuție Tui. Astfel, după acest parteneriat, rețeaua Eurolines se va dubla.
CEO-ul TUI Austria Holding recunoaște că turismul din România se confruntă cu probleme, cum ar fi infrastructura deficitară și serviciile, uneori de o calitate îndoielnică, dar crede în potențialul statului român. De asemenea, Klaus Pumpel apreciază că Delta Dunării, Carpații și litoralul sunt destinații care vor atrage, în continuare, turiștii străini.
Dragoș Anastasiu a declarat că în 2012, numărul turiștilor străini care vor veni în România prin Tui va crește de la aproximativ 1.000, la aproape 4.000. Tui a fost prezent pe piața din România încă din 2003, prin Danubius Travel, pe partea de incoming.
Ciprian Popescu, unul dintre proprietarii Danubius Travel, societate preluată acum de Eurolines, este cel care a avut ideea parteneriatului Eurolines-Tui, potrivit lui Dragoș Anastasiu. „Începând cu 2003 am avut sarcina de a-i asigura turoperatorului Tui prezența și dezvoltarea în România pe incoming, business travel și online. România nu are un nume spectaculos în Europa. Era absolut necesar să avem altfel de ambasadori care să stimuleze incomingul mai bine decât au făcut-o ministerele turismului în ultimii ani”, a explicat Ciprian Popescu.
TUI Travel PLC este lider mondial în domeniul turismului și are în jur de 30 de milioane de clienți anual. La nivel mondial este împărțit în 3 direcții principale: TUI Travel, TUI Hotels&Resorts și Cruises.
Grupul Eurolines România este alcătuit din 9 societăți, are în jur de 400 de angajați, deține cea mai mare rețea de distribuție a produselor turistice din țară, 6 agenții francizate în Germania, o flotă de 35 de autocare și aproximativ 200 de autoturisme. Cifra de afaceri a Grupului în 2010 a fost de peste 143 milioane lei.