TUI TravelCenter sau cum să creşti vânzările cu 121% în an de criză
Grupul Eurolines, care deține dreptul exclusiv de folosire a brandului TUI Travel Center în România, preconizează că va încheia anul 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 243 milioane de lei (comparativ cu 183,2 milioane lei în 2011), brandul TUI TravelCenter fiind un atu important în această creștere, potrivit lui Dragoș Anastasiu. Acesta a ținut să sublinieze astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că „Am crescut numai datorită oamenilor” și că s-a investit permanent în pregătirea profesională a consultanților de turism.
70% din cifra de afaceri a Grupului în acestă perioadă o reprezintă activitatea companiei Touring Europabus România, compania care deține rețelele de agenții de turism Eurolines și TUI TravelCenter.
La final de 2012, Touring Europabus România va înregistra, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2011, următoarele creșteri: 121% pe segmentul pachete turistice distribuite prin rețelele de agenții TUI TravelCenter și Eurolines, 13% pe segmentul transport internațional cu autocarul operat sub brandul Eurolines și 45% pe segmentul bilete de avion.
Principalii 3 factori cărora li s-a datorat creșterea sunt potrivit reprezentanților grupului: calitatea produselor turistice și know-how-ul vânzării (training de sisteme pentru consultanții TUI TravelCenter), permanenta investiție în pregătirea profesională a consultanților de turism și pachetele dinamice, personalizate în funcție de dorința clientului.
„Ne propunem să ajungem la 100 de agenții TUI TravelCenter, în 3 ani „
Un număr total de 59 de agenții proprii, la care se adaugă francizele și cei peste 500 de revânzători, distribuie produsele celor mai mari tour-operatori români și internaționali, cota produselor TUI fiind în ascensiune.
Până în prezent, sub brandul TUI TravelCenter există 37 de agenții destinate clientului final, două birouri dedicate clienților corporate și respectiv revânzătorilor, precum și o agenție on-line www.tui-travelcenter.ro
Numărul agențiilor Eurolines se ridică în prezent la 23, de asemenea în creștere prin deschiderea în aprilie a agenției Pitești Autogară.
Grupul Eurolines și-a propus ca, în decurs de trei ani, să ajungă la un număr de 100 de agenții TUI TravelCenter în toată țara.
În directă legătură cu expansiunea rețelei se află și numărul de angajați ai Grupului, acesta ajungând în 2012 la 450 angajați față de 383 în 2011.
Investiția în imaginea TUI TravelCenter se ridică la circa 400.000 Euro
Obiectivul calitativ al parteneriatului cu TUI a fost încă de la început ridicarea standardul industriei turistice românești printr-o mai bună pregătire profesională a consultanților de turism, o altă imagine a agențiilor, dar și mai mult zambet („we put a smile on peoples faces”este sloganul TUI în lume!), o mai mare transparență, o mai mare încredere sau, altfel spus, o altă percepție asupra unei agenții de turism.
Investiția în imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat până acum la circa 400.000 Euro și a acoperit o paletă largă de acțiuni, de la rebrandingul agențiilor Eurolines în TUI TravelCenter până la deschiderea de noi puncte de lucru și acțiuni de marketing specifice industriei turistice.
Activitatea de incoming. Rezultate 2012 și priorități 2013
Nova Travel și Danubius sunt cele două companii din Grupul Eurolines care desfășoară activitatea de incoming. Prezente pe piața românească din 1990, respectiv 1991 au intrat în Grup în 2004 (Nova Travel) și în 2011 (Danubius Travel).
Activitatea pricipală a celor două companii constă în producția și derularea unor programe specifice în România, solicitate de partenerii externi.
În cursul anului 2012, au participat la aceste programe cca 30.000 de turiști din întreaga lume. Produsele achiziționate de străini au fost sejururi la mare, munte și circuite tematice (culturale, istorice).
Un segment aparte este reprezentat de turismul de croazieră: navele de pasageri sosite în porturile românești, Constanța în pricipal, au adus un număr de cca. 10.000 turiști.
Pentru 2013, Grupul Eurolines, prin cele două companii membre axate pe activitatea de incoming, are în plan introducerea programelor tip city break în București, Sibiu, Brașov, Timișoara, precum și ofertarea cu preponderență a produselor noi (locații hoteliere construite în ultimii 2 ani).
O altă direcție de dezvoltare este ofertarea de circuite garantate, eliminându-se astfel numărul minim de participanți și extinderea portofoliu produselor de nișă cum ar fi circuitele pentru evenimente (ex.: Festivalul G. Enescu).
Grupul Eurolines este alcătuit din 16 companii din România, Germania și Republica Moldova. Grupul deține brandul Eurolines și dreptul exclusiv de folosire a brandului TUI TravelCenter în România.